Hirdetés
Hirdetés

Jogos düh vagy nyilvános megszégyenítés? Elnézést kért az étteremlánc

SZERZŐ: DiningGuide
2020. február 13.
Országos televízióban kért bocsánatot a Taco Bell étteremlánc.
Hirdetés

Kiigazítás: Jogos düh vagy nyilvános megszégyenítés? Elnézést kért az étterem a dolgozóitól címmel jelentettük meg a cikket, amelyet 2020.02.17-én helyesbítettünk? Jogos düh vagy nyilvános megszégyenítés? Nyilvánosan kért elnézést az étterem

Alábbi cikkünkben helytelenül állítottuk, hogy az amerikai Taco Bell a dolgozóitól kért bocsánatot, ennek megfelelően utólagosan pontosítottuk az írásunkat.


A Fox News-on, vagyis országos televíziós hálózaton keresztül követte meg az érintett dolgozókat kért elnézést a Taco Bell a történtekért (kiigazítva 2020.02.17-én). Az Egyesült Államok népszerű gyorsétteremlánca azután döntött a közlemény mellett, hogy a közösségi médiának köszönhetően port kavart az egyik éttermük ajtaján tett a kiírásuk. Az Ohio Állam-beli Fairlawn városában a helyi Taco Bellre kifüggesztett üzenet magyarul ennyit tesz:

"Az étkezde addig zárva tart, amíg az alkalmazottak nem tudnak időben megérkezni és elkezdeni a munkát! Addig is boldogan kiszolgáljuk önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157005764575949&set=a.107739080948&type=3

A háborgók szerint a nyilvános megszégyenítés akkor sem megoldás, ha történetesen valóban nem tudott kinyitni a gyorsétterem a késő dolgozók miatt. A Taco Bell szóvivője elmondta, hogy ennek nem szabadott volna megtörténnie, és tudatta a nyilvánossággal, hogy a csapat ezen kommunikációért felelős részét azonnal továbbképzésben részesítik a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében.

Sokak szerint azonban ez nem bocsánatkérés a megszégyenítés miatt, és bárkivel megeshet, hogy olyan körülmények állnak elő, ami miatt aznap elkésik a munkahelyéről. A vendéglátósok és üzemeltetők jó része azonban valószínűleg élesen látja a másik oldalt is. A megbízható munkaerő megtalálása nem csak Magyarországon jelent problémát; a pontatlanság és fegyelmezetlenség pedig nyilvánvalóan nem lehet egy vendéglátóhely működésének alapja.

Jogosnak tűnik ugyanakkor a felháborodás, hogy egy cég (vagy bármilyen közösség esetén) a belső feszültségeket nem kifelé ildomos kommunikálni, mintegy a vásárlókat-vendégeket is bevonva a működési problémákba. Arról nem is beszélve, hogy a kb. 6500 egységet üzemeltető étteremláncra milyen fényt vet, hogy nem tudnak időben kinyitni, és nyilvánosan mutogatnak a fennakadás felelőseire, azaz a saját alkalmazottaikra.

Forrásunk volt: 1, 2

Olvassa el korábbi cikkünket is!

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram