Kiigazítás: Jogos düh vagy nyilvános megszégyenítés? Elnézést kért az étterem a dolgozóitól címmel jelentettük meg a cikket, amelyet 2020.02.17-én helyesbítettünk? Jogos düh vagy nyilvános megszégyenítés? Nyilvánosan kért elnézést az étterem
Alábbi cikkünkben helytelenül állítottuk, hogy az amerikai Taco Bell a dolgozóitól kért bocsánatot, ennek megfelelően utólagosan pontosítottuk az írásunkat.
A Fox News-on, vagyis országos televíziós hálózaton keresztül követte meg az érintett dolgozókat kért elnézést a Taco Bell a történtekért (kiigazítva 2020.02.17-én). Az Egyesült Államok népszerű gyorsétteremlánca azután döntött a közlemény mellett, hogy a közösségi médiának köszönhetően port kavart az egyik éttermük ajtaján tett a kiírásuk. Az Ohio Állam-beli Fairlawn városában a helyi Taco Bellre kifüggesztett üzenet magyarul ennyit tesz:
"Az étkezde addig zárva tart, amíg az alkalmazottak nem tudnak időben megérkezni és elkezdeni a munkát! Addig is boldogan kiszolgáljuk önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért."
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157005764575949&set=a.107739080948&type=3
A háborgók szerint a nyilvános megszégyenítés akkor sem megoldás, ha történetesen valóban nem tudott kinyitni a gyorsétterem a késő dolgozók miatt. A Taco Bell szóvivője elmondta, hogy ennek nem szabadott volna megtörténnie, és tudatta a nyilvánossággal, hogy a csapat ezen kommunikációért felelős részét azonnal továbbképzésben részesítik a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében.
Sokak szerint azonban ez nem bocsánatkérés a megszégyenítés miatt, és bárkivel megeshet, hogy olyan körülmények állnak elő, ami miatt aznap elkésik a munkahelyéről. A vendéglátósok és üzemeltetők jó része azonban valószínűleg élesen látja a másik oldalt is. A megbízható munkaerő megtalálása nem csak Magyarországon jelent problémát; a pontatlanság és fegyelmezetlenség pedig nyilvánvalóan nem lehet egy vendéglátóhely működésének alapja.
Jogosnak tűnik ugyanakkor a felháborodás, hogy egy cég (vagy bármilyen közösség esetén) a belső feszültségeket nem kifelé ildomos kommunikálni, mintegy a vásárlókat-vendégeket is bevonva a működési problémákba. Arról nem is beszélve, hogy a kb. 6500 egységet üzemeltető étteremláncra milyen fényt vet, hogy nem tudnak időben kinyitni, és nyilvánosan mutogatnak a fennakadás felelőseire, azaz a saját alkalmazottaikra.
Olvassa el korábbi cikkünket is!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.