Hirdetés
Hirdetés

“Itt érzem, hogy élek!” — Miért olyan népszerűek Wolfgang Puck éttermei?

SZERZŐ: diningguide
2021. május 12.
Miért olyan népszerűek Wolfgang Puck helyei? A 71 éves séflegenda világszerte 25 éttermet üzemeltet, melyek rendre teltházzal mennek. Elragadó személyisége és kivételes szakmai tapasztalata mellett milyen pluszt tapasztalhatunk a Spago éttermekben, melyek legújabbja Budapesten nyílik?
Hirdetés

A közelmúltban Selim Olmezt, a Matild Palace szállodaigazgató-helyettesét kérdeztük, most pedig Alex Resnik, a cégcsoport senior operations partnere is csatlakozott egy beszélgetéshez, és átadta mindazt, amit fontosnak tart a filozófiájukról. Az argentin származású Alex már 1998 óta dolgozik Wolfgang Puck-kal. A céljuk közös: olyan vendéglátást nyújtani a világ minden pontján, ami emlékezetes, nyomot hagy, személyre szóló, és olyan érzéssel tölti el a vendéget, hogy egyszer vissza szeretne térni. 

Alex Resnik, a Wolfgang Puck Fine Dining Group senior operations partnere / Fotó: Matild Palota

Két hete egy nagyon híres ember azt mondta nekem: Alex, tudod miért járok az éttermeitekbe? Nem az ételért, nem a borért, de még csak nem is a kiszolgálás miatt, hanem azért, mert nálatok érzem, hogy élek, nálatok tapasztalok valami olyan zsigerit, amit máshol nem. Emlékszem az étterem dolgozóira Londonból, Bahreinből, Los Angelesből, mert annyira mély benyomást tettek rám. Azt hiszem, ebben van a lényeg: a családias, hívogató légkörben” — mesélte Resnik.

A szakember öt hétig lesz Budapesten, hogy felkészítse nyitásra a Matild Palace hamarosan induló éttermeit. Hogy szemléltessük a Wolfgang Puck Fine Dining Group dimenzióit: a szakember az év 52 hetéből körülbelül 39-et tölt utazással. Gyakorlatilag étteremből étterembe jár, ott van az asztaloknál, foglalkozik a pénzügyekkel, tréningeket szervez, értékesít, bemegy a konyhába, cseveg a vendégekkel is — amire éppen szükség van.

Agnolotti szarvasgombával / Fotó: Matild Palota

"Aki szinte megszállottja a gasztronómiának, a vendégélmény átadásának – ahogyan nekem is – ez tényleg egy álommunka" — mondta Resnik. "Szükség van a rugalmasságra, de megéri az erőfeszítés, éppen a fent említett elismerések miatt" — tette hozzá.

“Azért azt elárulhatom, hogy Wolfganggal kis túlzással nem is tudjuk, hogy merre vannak az éttermekben az irodák. Az, hogy most egy íróasztal mögül beszélgetek Zoomon, nagyon idegen és hideg nekem. Egy irodából nem lehet csodát tenni, ahhoz éreznünk kell a környezetünket, tudnunk kell, hogy éppen Isztambulban, Londonban, Szingapúrban vagy most már Budapesten vagyunk, a helyi vendégek társaságában.” 

Ismét előkerült a varázsszó, amit már Selim Olmez is sokszor említett: Alex Resnik megerősítette, hogy valóban a magyar vendégeket tekintik az első számú célcsoportnak.

A Matild Palota / Fotó: Matild Palota

“Senki sem képviselhet minket jobban, mint a helyi munkaerő. Tehetségesek, szorgalmasak, elhivatottak. Hogy minél hatékonyabbak lehessünk a Spago filozófiájának átadásában, két hónapra összesen három séfet hozunk Budapestre. Eredetileg Los Angelesbe szerettük volna elhívni a Spago Budapest séfjét, de a járványhelyzet ezt a tervünket sajnos keresztbe húzta. Ha szerények és egyszerűek maradunk majd, jó ízekkel, finom ételekkel, akkor borítékolt a siker. Tényleg kulcsfontosságú a személyzet. Ha az alkalmazottaink úgy kelnek majd fel reggel, hogy szeretnek nálunk dolgozni, ha az éttermekben való mosolygás nem kényszer lesz, hanem őszinte gesztus, akkor úton vagyunk, hogy egy újabb Wolfgang Puck sikersztorit, feledhetetlen vendégélményt építsünk.  

Sosem mondjuk, hogy a legjobbak vagyunk, de arra törekszünk, hogy ízleteset és emlékezeteset adjunk, kiemelkedő vendéglátással."

Részlet a Spago Budapest belső terének terveiből / Fotó: Matild Palota

Ez a lendületes és optimista hozzáállás, a szerénység olyan fontos elemek, amiket nem árt elmélyíteni és elsajátítani, erre pedig a legtökéletesebb tanítómester a séflegenda és professzionális csapata. 

“Wolfgang a vendégekért él: ez nem csak a változatos menüiben mutatkozik meg, hanem az attitűdjében is. Szívesen körbejár az asztalok között, kezet ráz, fényképezkedik, és ha ő is megjelenik, egészen biztos, hogy mindenki VIP vendégnek érzi magát. Nem csak a színész, a baseballjátékos, a politikus, hanem mindenki, a bolti eladó, a banki ügyintéző, a háztartásbeli. Sosem pihen, sosem dől hátra, a kíváncsisága, érdeklődése sosem lankad."

Folytatjuk!

Olvassa el beszélgetésünket Selim Olmezzel, a Matild Palace szállodaigazgató-helyettesével!
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram