A Kraft dobozolt sajtos makarónijaival 1937-ban ismerkedtek meg a családok. Tíz hónapos élettartamuknak, a háborús helyzet megszorításainak és az egyre több munkát vállaló háziasszonyoknak köszönhetően hamar berobbantak a piacra. Bár azóta többféle brand is megjelent, sikerük és népszerűségük az egészségtudatos trendek felemelkedésének ellenére is töretlen.
A Van Leeuwen csapata 2008-ban kezdte meg térhódítását egy apró sárga food truckból. Jellegzetes ízeikkel, - akár az earl grey tea, a banánpuding, a lépesméz, a barnacukros cookie dough - közvetlenségükkel és pasztell designjukkal rövid idő alatt képesek voltak Amerika különféle vidékeire is hatékonyan terjeszkedni. Az egyedi együttműködésnek köszönhetően ez most valószínűleg még tovább fog menni.
A kollaboráció szerint a hagyományos mac&cheese minden elemét elrejtették a furcsa ízben, még a tényleges zacskós dehidratált, porított sajt keveréket is felhasználták a készítéshez. Ez tulajdonképpen egy érthető és racionális megoldás, hiszen Amerika egyik legnépszerűbb készétel-márkájának az karakterét mindenki felismeri. A remek PR fogás mögött a vélemények szerint nem csak üres beszéd áll. A tényleges termék elméletileg meglepően finom, kényeztetően vajas, sós és - természetesen - sajtos ízvilágú. A sajtos fagylaltok egyébként nem teljesen ismeretlenek és időnként itthon is felbukkannak — persze a neutrálisabb mascarpone a legnépszerűbb a készítésnél, de a Fragola például szokott készíteni gorgonzola és tihanyi camembert fagylaltokat is.
A Van Leeuwen weboldalán július 14-étől - a Nemzetközi Sajtos Makaróni Napjától - érhető el a limitált kiadású fagyi, ami nekünk elég extrémnek hangzik, de a lecsófagyi után talán ezt is bevállalnánk egy kóstolás erejéig.