Emlékeznek az Összeomlás című filmre, amelyben Michael Douglas csúnyán megbüntet egy hamburgerezőt, mert a szendvicse a valóságban nem annyira gusztusos, mint a reklámfotókon? A helyzet fordítva is működik. A Nagy Alma lakói felháborodtak, mert szerintük az Apple hangulatjelei közül a bagel a valóságban sokkal jobban néz ki, és kikérték maguknak, hogy az ócska, olcsó, adalékanyagokkal telenyomott utcai változat váljon halhatatlanná az emodzsik között.
Ez nem az ő bageljük, hanem valami igénytelen változat, amiből a Walmartban (a helyi olcsó bevásárlóközpont) mindig le van értékelve egy tucat, és minden további nélkül eláll két hónapig, ha elfeledkeznek róla.
Ez, kérem, a valódi öntudat: igazságot a bagelnek!
Eljátszotta már ezt az internet népe a hamburger és a sör jelével is korábban: észrevéve, hogy a hamburger ikonban a sajtot a hús alá rajzolta a grafikus, a söröskancsó pedig - ó, irgalom atyja, ne hagyj el! - nincs teljesen tele. Komoly, az ember identitását mélyen érintő ügyek ezek, és a dolog odáig fajult, hogy a hamburgerfanatikusok tömeges tiltakozására maga a Google vezére visszakozott nyilvánosan.
A bagel egy ikon, amiből időközben internetes ikon is lett, illik hű maradnia magához – gondolták a New York-iak, akiknél kiverte a biztosítékot a leegyszerűsített grafika. Így az Apple-nél kénytelenek voltak egy kicsit megdolgozni az ábrát, hogy a helyi öntudatnak megfeleljen. Sőt, krémsajtot is kent rá a tervező, így már egészen jól néz ki. Bár első látásra nem derül ki, mi azért bízunk benne, hogy Philadelphia krémsajtról van szó.
Annál is inkább, mert a sajtüzem dolgozói annyira ráértek, hogy még közös kiáltványt is fogalmaztak ennek érdekében. Bevallom, nekem jöhetne még bele egy kis kapribogyós füstölt lazac is a Russ and Daughters-től, mert számora úgy igazi a bagel, de ezeket végképp hiába keresem a bagelikonban. Épp az Egyesült Államokban tartózkodom, így akár ki is mehetnék tüntetni ezért az utcára, de egyelőre keresem az elenállás szofisztikáltabb formáját. Szívesen megkérdezném a Russ and Daughters-t, hogy ők mit éreznek most...