Hirdetés
Hirdetés

Idén először díjaztuk az éttermek kávéválasztékát is – a Nespresso támogatásával

SZERZŐ: DiningGuide
2019. március 7.
A Volkswagen-Dining Guide gálán idén először díjaztuk a hazai éttermek kávékínálatát. Az Év Éttermi Kávélapja címet Az Év Étterme elismerést is kiérdemlő Stand Étterem kapta, a díjat pedig a Nespresso támogatta. A tesztelések több tanulsággal zárultak.
Hirdetés

Cikkünk a Nespresso támogatásával jelent meg.

Bár korábbi kutatás* is megmutatta már, hogy a vendégek véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között, az étteremtesztek legszembetűnőbb megállapítása az lett, hogy azokban az elsőrangú éttermekben sem feltétlenül tölt be egyelőre kiemelkedő szerepet a kávé, ahol egyébként az étel minőségére nagyon nagy hangsúlyt fektetnek. A Nespresso által támogatott Az Év Éttermi Kávélapja Díj célja az volt, hogy az éttermek felismerjék, érdemes nagyobb figyelmet fordítaniuk a minőségi kávéválasztékra annak érdekében, hogy vendégeik számára teljessé tegyék a náluk szerzett gasztronómiai élményt.

De mitől lesz figyelemre méltó egy étterem kávékínálata?

Az első és legfontosabb magától értődően a kiváló minőségű kávé. Bár a kávéfogyasztási kultúra nagy átalakulása itthon még várat magára, a vendégközönség egyre nyitottabb az újdonságokra, specialitásokra és a különböző termőterületekről származó, különleges terroir-jegyeket felmutató, egyedi ízprofillal rendelkező kávékra az éttermi kávézások alkalmával is. Ennek ellenére az étteremtesztek alapján a magas színvonalú, szakértelemmel és minőségi eszközökkel rendelkező éttermek nagy többsége egy fajta, klasszikus pörkölésű és ízvilágú kávét kínál, és kevés vendéglátóhely rendelkezik szélesebb kávéválasztékkal. Ilyen széles és kifogástalan kínálattal találkozhatunk a Stand Éttermen kívül például a TAMA Budapest, az Anyukám Mondta, az Onyx vagy a St. Andrea Restaurantban is.

A másik fontos szempont a kávé szervírozása. Az étteremtesztek meglepő képet mutatnak a kávékészítés jelentőségéről, ugyanis még a magas gasztronómiai színvonalat képviselő vendéglátóhelyek majdnem felében is delegált személyzet vagy pultos hiányában a felszolgáló készíti el a kávét. Ez természetesen nem zárja ki, hogy az szakértelemmel készüljön, de a legtöbb esetben csak átlagos figyelmet kap a kávé, és még a top éttermeknél is előfordul, hogy egyáltalán nem fektetnek rá hangsúlyt. Szerencsére az idei nyertesek mellett több kitűnő étteremben is - mint például a Fausto’s vagy az Arany Kaviár - kiemelt szerep jut a kávénak, amit különleges rituálé keretében, petit-four kíséretében szervíroznak a vendégeknek, megkoronázva a tökéletes étkezés élményét.

Komplikáltnak tűnhet ilyen sok mindenre figyelni, és első ránézésre talán azt gondolják az éttermek, hogy nem éri meg a befektetett pénz és energia, de valójában ma már egyáltalán nem bonyolult ezekre megoldást találni. A Nespresso Professional szolgáltatásai a kiváló és állandó kávéminőség mellett folyamatos asszisztenciát és segítséget nyújtanak, hogy ne csak a kávéválaszték, de a szakértő szervírozás se jelentsen többé problémát.

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a listán előkelő helyen szereplő St. Andrea Restaurantban a Nespresso Professional megoldását használják” – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi ügyvezető igazgatója. „Hozzájuk hasonlóan minden ügyfelünk számára biztosított az állandó, kiváló minőségű kávé, a Professional kávégépeinken előre beprogramozott kávéreceptek széles választéka és a különböző textúrájú tejhabok, amiket egy gombnyomásra el tudnak készíteni. A rendszerünk jellemzője, hogy - különösebb barista vagy szakember segítsége nélkül,- mindig azonos magas minőséget tud nyújtani, ami a mai vendéglátó környezetben, ahol a munkaerőhiány egy mindennapos probléma, azt gondolom, nem mellékes körülmény.

Hirdetés

Ahol viszont mégis van a kávékészítésre szakképzett kolléga, ő egyfajta „kávésommelier”-vé léphet elő, azaz valóban szakértője lehet a kávénak, beszélgethet a vendéggel és segíthet neki a választásban. Ez az újszerű megközelítés a vendégek számára egy egyedi dolog lehet az éttermi élmény szempontjából” - tette hozzá a szakember.

*A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram