Hirdetés
Hirdetés

A hírnév és a celebstátusz el tud vinni a hátán egy éttermet?

2017. október 20.
Hírnév? Egyszerre áldás és átok Egy étterem működtetése, különösen a nyitást követő egy évben, rengeteg odafigyelést és törődést igényel. Hallnak azonban a celebléttel járó bokros teendői mellett – tévészereplések, könyvbemutatók, -dedikálások – erre nem jutott annyi ideje, amennyit egy saját vendéglátóhely megkíván. Az étterem tulajdonosai a helyszín kiválasztásánál is elszámolták magukat. Abból indultak ki, hogy […]
Hirdetés

Hírnév? Egyszerre áldás és átok

Egy étterem működtetése, különösen a nyitást követő egy évben, rengeteg odafigyelést és törődést igényel. Hallnak azonban a celebléttel járó bokros teendői mellett – tévészereplések, könyvbemutatók, -dedikálások – erre nem jutott annyi ideje, amennyit egy saját vendéglátóhely megkíván.
Az étterem tulajdonosai a helyszín kiválasztásánál is elszámolták magukat. Abból indultak ki, hogy Carla Hall van akkora húzónév, akiért a vendégek akár nagyobb távolságokat is hajlandóak lesznek megtenni. Ez napsütésben nem is jelentett gondot, amikor azonban az idő rosszabbra fordult, az embereknek már eszük ágában sem volt elzarándokolni a viszonylag félreeső helyen lévő étterembe.

A hírnév valóban nem garancia a sikerre, az étteremnyitáshoz szükséges tőke megszerzéséhez viszont nagyon is kapóra jött. A kérdéses összeget, több mint 250 ezer dollárt (vagyis több mint 65 millió forintot) egy crowdfunding, vagyis közösségi alapon működő pénzgyűjtő kampánnyal hozták össze.

Az, hogy Hall hírességként adományokból szedte össze az étteremhez a pénzt, sokaknál kiverte a biztosítékot, és utóbb meggondolatlanságnak is bizonyult.

Utólag úgy látja, hogy túl korán kezdték meg a gyűjtést. Egy étterem megnyitásához idő kell, az adakozók pedig türelmetlenkedtek és eredményeket akartak. Ráadásul a tulajdonosok számtalan kedvezményt és egyéb ajándékot ajánlottak akár a legkisebb hozzájárulásért cserébe, ami szintén rontott a számokon.

Brand helyett egy éttermet jól felépíteni

Hall tulajdonostársaival a kezdetektől egy jövőbeli étteremláncban gondolkodott. Ahelyett, hogy a meglévő étteremre koncentráltak volna, kapásból egy brandet akartak építeni. Azon igyekeztek, hogy minden apró részlet a kezdetektől fogva a helyén legyen: milyen tapéta legyen a falon, illetve hogyan álljon az étterem logóján szereplő csirke haja.

Hirdetés

Hall utólag beismerte, hogy az étterem vezetői közül valójában senki sem értett az üzemeltetéshez.

Hogyan lehetséges ez? – merülhet fel bennünk jogosan a kérdés. Mivel papíron minden nagyon jól nézett ki, az üzleti terv összeállításánál az ellenvéleményeket egyszerűen figyelmen kívül hagyták, nyilatkozta a tévés szakács.
Bár beismeri, hogy rengeteg hibát vétettek, mégis kitart amellett, hogy nem a főztjével volt gond. Az üzlet koncepciója azonban olyan sok sebből vérzett, hogy egy idő után már mindegy volt, hogy mi is szerepel az étlapon. Hall saját bevallása szerint megtanulta a leckét, de egyelőre nem adná újra étteremnyitásra adná a fejét.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram