Tristram Stuartnak, a Feedback alapítójának már tizenéves korában feltűnt, hogy a szupermarketek, éttermek, pékségek és még a kisebb boltok is rengeteg élelmiszert dobnak ki. Nem csak eladhatatlan dolgokat, ahnem fogyasztásra még bőven alkalmas élemiszert. A teljes élelmiszerlánc minden egyes eleme pazarol. 2009-ben Feedback nevű cége alapításakor a fő szempont ennek a megfékezése volt. Stuart 15 éves korában sertéseket nevelt az angliai Sussexben. A moslékot az iskolája menzájáról és a közeli pékségből, illetve a piaci árusoktól kérte el.
A megmaradt élelmiszer, a száraz (vagy épp még friss, de másnap már nem eladható) kenyér, a retek és a karalábé levelei többek között – mind az ő disznóóljában a vályúban kötöttek ki. 2009-ben kizárólag olyan alapanyagok feldolgozásával, amik teljes biztonsággal fogyaszthatóak voltak, de a boltokban az árufeltöltők frissebbre, mutatósabbra cserélték őket, és így kidobás várt rájuk – London központjában, a Trafalgar téren megetetett 5000 embert. Több mint negyven városban szervezett hasonló akciót, nagy sajtónyilvánosság mellett. Végül a törvényhozók már nem tudtak elmenni az ügy mellett, és új szabály született a bolti maradékok kezelésére. A felmérések szerint a Feedback tevékenységének is köszönhetpen 21 százalékkal csökkent a pazarlás, de Stuart nem teljesen elégedett. Az ellátólánc minden tagjára hatni szeretne, mert a pazarlás már az elején, a betakarításkor elkezdődik.
Nnaemeka Ikegwuonnuu, a ColdHubs alapítója Afrikában él. Nigériában, Kenyéban és Zimbabwéban évi 35 millió tonna zöldséget és gyümölcsöt termesztenek, aminek – figyelem, meredek szám következik – 45 százaléka a nem megfelelő tárolási és szállítási körülmények miatt a szemétdombon végzi. Minél kisebb léptékben termel valaki, annál meghatározóbb számára, hogy mennyit keres a terményei eladásával. A nehezen megjegyezhető nevű nigériai mezőgazdász cége napelemes hűtőházak tervezésével és létesítésével foglalkozik, melyeket részben vagy egészében bérbe vehetnek a gazdák, ha szükségük van rá. Ezer ilyen hűtőház létrehozását tervezi a következő öt évben.
Tessa Cook, az OLIO alapítója nem a kereskedők és a gazdák, hanem a lakosság élelmiszerpazarlásával foglalkozik. A fel nem használt és kidobott élelmiszerek felét a háztartások termelik. Cook társával ingyenes telefonos alkalmazást fejlesztett, ahová feltölthető a feleslegesnek ítélt élelmiszer, ami másnak még jól jöhet. Elég egy privá üzenet, már megy is a cím vagy a pont megnevezése, ahol átvehető, és mindenki jól járt. Nem a kukában landol a hűtő tartalma, ha hétfőtől diétázunk, elutazunk vagy nem tudjuk hová tenni a túlgondolt baráti vacsora maradékait. A felajánlott ételek negyven százaléka egy órán belül gazdára talál, de egy napon belül 86 százalékos az arány. Először az Egyesült Királyságban próbálták ki, ma már 225 000 nemzetközi felhasználója van.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.