Hirdetés
Hirdetés

Hamvas Zoltán reagált a tegnapi Zsidai Roy-interjúnkra

SZERZŐ: DiningGuide
2020. május 25.
Zsidai Roy étteremtulajdonossal tegnap megjelentetett nagyinterjúnk nagy port kavart szakmai berkekben, ugyanis sok éttermes érzékenységét érintették a beszélgetésben elhangzottak. Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, a Stand és Stand25 éttermek tulajdonosa is reagált az elhangzottakra. Közreadott véleményével számos szakmabeli gondolatait fogalmazta meg, ezért úgy döntöttünk, hogy nyilatkozatát utánközöljük az interjú visszhangjaként.
Hirdetés

A Bocuse d'Or Akadémia oldalán megjelent közleményt idézzük:

"Nagy visszhangot váltott ki a Dining Guide Zsidai Roy-jal készített nagyinterjúja, amelyben az étteremlánc-tulajdonos megkérdőjelezi a házhozszállítás létjogosultságát, és bírálatát fejezi ki azokkal az éttermekkel szemben, akik az elmúlt hetekben jótékony céllal főztek. Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke rövid nyilatkozattal szeretne reagálni ezekre a gondolatokra.

Ehhez hasonló válsághelyzetet emberemlékezet óta nem élt meg a gasztronómia szerte a világban. A válsághelyzetek velejárója, hogy azok, akik megtehetik, vagy meg akarják tenni, keresik azokat a lehetőségeket, ahol segíteni tudnak. Nemcsak Magyarországon, az egész világon megfigyelhető volt, hogy az étteremtulajdonosok és szakácsok mozgósították hirtelen felszabadult kapacitásukat, és jótékony céllal kezdtek főzni. Hogy csak a legnagyobbak közül említsek néhányat, a New York-i Eleven Madison Park legendás séfje, Daniel Humm közösségi konyhát csinált három a Michelin-csillagos étterméből, és nonprofit szervezetekkel összefogva naponta 2000 embernek készített ételt szűk stábjával. Szintén a világ egyik legjobb éttermében, a francia Mirazurban a séf, Mauro Colagreco néhány nappal az étterem bezárása után jókékonysági munkába kezdett, náluk is az egészségügyi dolgozóknak készült étel nap mint nap.

Hirdetés

Egy séfnek lételeme a munka, ránk talán még jobban igaz, hogy nem szeretünk otthon ülni, és tétlenül várni, hogy a dolgok jobbra forduljanak. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb séfet ez a gondolat is vezérelte, amikor beállt a csatasorba, és mindenféle anyagi haszon nélkül készített ételeket olyanoknak, akik valóban a frontvonalban harcolnak minden nap.

Bár a Magyar Bocuse d’Or Akadémia, a Metro Magyarország és a Dining Guide közös kezdeményezése nem kimondottan egy étterem jótékonysági ügye volt, azok a séfek, akik részt vettek benne, az éttermükben megszerezett tudást és kapacitást használták, amikor együtt főztek ezért a jó ügyért. Amikor a mentősök, orvosok és ápolók sokszor könnyekig hatódva köszönték meg a nekik szánt ételeket, tudtuk, hogy megérte véghez vinni ezt a kezdeményezést.

Közben minden étterem küzdött és küzd ma is a fennmaradásért, és remélhetőleg az embereiért is. A mostani helyzet megmutatta, hogy az igazán rugalmas és kreatív szakemberek számos olyan megoldással tudtak előállni, amellyel egy kis éttermi élményt tudtak az otthonokba is csempészni. Mindenki tudja, hogy ezek a kényszermegoldások azért jöttek létre, hogy az éttermek mentsék, ami és aki menthető, a házhozszállítás egyfajta szalmaszál volt, amelybe kapaszkodni lehetett. Számos étteremtulajdonos és a saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy ez sokszor mentőötlet volt maguknak a vendégeknek is. Volt és van egy olyan réteg, akinek könnyebbé tették a karanténban töltött heteket a top éttermekből rendelt ételek, így ezek létjogosultságát megkérdőjelezni, sőt, magát az eljárást károsnak nevezni erős túlzás és igazságtalanság.

Mindenki úgy küzd a saját vállalkozásáért, ahogyan tud. Egymás elfogadása, ne adj’ Isten támogatása ezekben az időkben még fontosabb lenne. A felháborodást kiváltó kinyilatkoztatásoknak – én úgy gondolom – nem most van itt az idejük.”

Olvassa el az interjút is!

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram