Hirdetés
Hirdetés

Gasztronómia + turizmus = Olaszország

SZERZŐ: DiningGuide
2016. augusztus 16.
  A bor- és gasztroturizmus legfőbb célpontja Olaszország – ez derül ki a World Food Travel Association nemzetközi kutatásából, amelybe 11 országot vontak be. Nem csoda: egy jó Chianti a toszkán dombvidéken, egy jó carbonara spagetti a Colosseum tövében vagy egy bolognai tagliatelle a tornyok városában – ez is egyfajta élményturizmus, ami mostanában a virágkorát […]
Hirdetés

 
A bor- és gasztroturizmus legfőbb célpontja Olaszország – ez derül ki a World Food Travel Association nemzetközi kutatásából, amelybe 11 országot vontak be. Nem csoda: egy jó Chianti a toszkán dombvidéken, egy jó carbonara spagetti a Colosseum tövében vagy egy bolognai tagliatelle a tornyok városában – ez is egyfajta élményturizmus, ami mostanában a virágkorát éli. A kutatásba bevont országok mindegyikében (Olaszország, Franciaország, Németország, Írország, az Egyesült Királyság, Spanyolország, Ausztrália, Kína, India, Mexikó és az Egyesült Államok) Olaszország végzett az élen. A kínai turisták egyenesen azt állítják, hogy ez az egyetlen nem keleti célpont, ami gasztroturizmusra érdemes, az amerikai megkérdezettek pedig válaszaikban kizárólag Olaszországot említették meg. Az is kiderült, hogy a külföldre utazó turistáknak majdnem a fele (49 százalék) választ úticélt aszerint, hogy milyen a konyha az adott országban, 93 százalékuk pedig mindenképpen szerez valamilyen gasztronómiai élményt. A lista második helyére Franciaország, a harmadikra pedig Japán került.
Az érzés azonban nem kölcsönös: az olaszoknak csak 21 százaléka mondta, hogy gasztronómiai élményekért képes külföldre utazni, szemben a kínaiak 69 százalékával és a 11 ország 46,5 százalékos átlagával.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram