A Pajta tavalyi elismerése után érthető módon hatalmas érdeklődés követte a séfet és csapatát. „Ahogy megkaptuk a csillagot, hirtelen nagyon sokan kezdtek el foglalni online, rengeteg megkeresés érkezett. Ez persze várható volt, de decemberben tényleg elképesztően felpörögtek a napjaink” – idézi fel Akács István. A gyorsan növekvő forgalom azonban nemcsak egy rövid fellendülés volt: „Ami igazán örömteli, hogy ez nem csak egy hirtelen hullám volt. Azóta is stabil, sőt növekvő vendégszámot tapasztalunk, ami azt mutatja, hogy a csillag nem egyszeri hatás volt, hanem hosszú távon is megerősítette a megítélésünket és az érdeklődést irántunk.”

A csillag hatása nemcsak külföldön, hanem itthon is érezhető
A séf szerint a csillag hatása a helyi vendégkörben is érezhető: „Nagyon sokan jöttek el a környékről – Őriszentpéterről, Zalából, Szombathelyről –, olyanok is, akik korábban még nem jártak nálunk. Ez külön öröm, mert mi mindig is szerettük volna, ha a közelben élők is magukénak érzik a Pajtát.” A külföldi érdeklődés közben fokozatosan normalizálódott: „Nem sokkal a hazai átadót követően volt Ausztriában a Michelin-gála, aminek érezni lehetett a hatását, látható volt a foglalásokban, hogy egy ideig kevesebben érkeztek hozzánk osztrákok, mert inkább a hazájukban található gasztrodesztinációkat fedezték fel. A nyár elejére azonban visszatértek az osztrák és szlovén vendégek is, ma pedig már kiegyensúlyozott arányt látunk a magyar és külföldi vendégek esetében.”
Apró fejlesztések, tudatos árpolitika, fiatalabb vendégek
Az elmúlt évben nemcsak a konyhán, hanem a vendégélmény egészén is sok apró fejlesztés történt. „Folyamatosan finomítunk, szépítünk, a teraszunkat, a szállásunkat, mindent, ami hozzájárul ahhoz, hogy egy teljes értékű, komplex élményt tudjunk adni. Idén ennek eredményeként a Pajta szállása is bekerült a Michelin által ajánlott hotelek közé, ami nagy öröm volt számunkra” – hangsúlyozza István.

A Michelin-csillag hatására a fiatalabb vendégek is nyitottabbá váltak. „Bár a vendégkörünk nagy része középkorú emberekből áll, egyre több húszas és harmincas éveiben járó pár érkezik hozzánk, sokan valamilyen különleges alkalmat ünnepelnek nálunk. Jó látni, hogy a fiatalokban is megvan a kíváncsiság a minőségi gasztronómia iránt” – meséli István. Hozzáteszi, hogy a Pajta továbbra is tudatosan tartja a megfizethetőbb árszintet: „Szeretnénk, ha minél többen megélhetnék ezt az élményt. Fontos nekünk, hogy ne szálljunk el az árakkal, a minőség mellett ez is a filozófiánk része.”
A Michelin-csillag kulcsa
Amikor arról beszélgetünk, hogy mitől válik egy étterem Michelin-csillagra érdemessé, a séf röviden, de lényegre törően fogalmaz: „Szerintem az egyediség a kulcs. Az, hogy egy étteremnek legyen saját karaktere, amit az étel, a szerviz és a hangulat együtt ad. Fontos, hogy a vendég azt érezze, valami különlegeset kap, olyat, ami csak ott létezik. Valamivel mindig ki kell tűnni az átlagból.”

Pajta x Milka
A beszélgetésünkre néhány nappal a Pajta x Milka közös vacsora előtt készült, amelyet október 5-én rendeztek meg Őriszentpéteren. A szlovéniai Kranjska Gorából érkező, két Michelin-csillagos Milka Étterem séfjével, David Žefrannal közösen alkották meg az est menüsorát. „Nagyon vártuk ezt az együttműködést, mert a Milka filozófiája közel áll hozzánk. Egy ilyen vacsorának akkor van értelme, ha a két étterem stílusa harmóniába kerül, és a vendég nem érzi a váltást a fogások között. Nagyon nagy érdeklődés övezte az eseményt, rövid idő alatt teltházas lett. Ez is visszaigazolta, hogy jó úton járunk.”

A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.
