Milyen érzés volt, amikor először belépett a Gresham-palotába?
Korábban már többször jártam Budapesten, mindig keresve azokat az izgalmas helyszíneket, amelyeket érdemes felfedezni. Az első igazán maradandó élményemet a Gresham-palota nyújtotta. Jelenleg az I. kerületben lakom, és nagyon megszerettem ezt a környéket. Élvezem azokat a mindennapos sétákat, amelyek a munkahelyem felé vezetnek. A kedvenc pillanatom mindig az, amikor áthaladok a hídon, és előttem feltűnik ez a lenyűgöző épület. Amikor először megláttam a Gresham-palotát, egyszerűen elállt a lélegzetem. Tegnap épp az egyik vendégünkkel beszélgettem, aki megjegyezte, hogy valóban van valami egészen különleges az itteni atmoszférában. Természetesen az itt dolgozó emberek kedvessége és a magas színvonalú szolgáltatások is fontos szerepet játszanak ebben, ám kétségtelenül egyedülálló energiákkal rendelkezik. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy itt lehetek.

Hogyan látja Budapestet, és mi volt az első benyomása a városról?
Budapest rendkívül biztonságos úticél, amely szerintem az egyik legfőbb vonzereje. Emellett élénk, energikus, egyszerre ötvözi a történelmi múltat és a modernitást. Rengeteg fiatal él itt, akik büszkék hazájukra és kulturális örökségükre, és ez a büszkeség a mi csapatunkban is jól érzékelhető. Érdekes módon más Four Seasons szállodákban általában a helyiek szeretnének 1-3 hónapra külföldre menni, hogy nemzetközi tapasztalatot szerezzenek. Budapestre azonban pont az ellenkezője igaz: itt mindenki maradni szeretne, amely sok mindent elárul.
A város építészete és történelme lenyűgöző, és még mindig számtalan olyan helyszín van, amely felfedezésre vár. Magam is igyekszem jobban megismerni Budapest kulturális látnivalóit. Az egyik kedvencem például a Magyar Állami Operaház. Előzetesen nem számítottam rá, hogy ennyire magával ragad majd, de pontosan így történt. A másik kedvenc helyem a Duna-part és a hidak. Imádom nézni a napfelkeltét, különösen télen, amikor reggelente, körülbelül 7:15 körül autóval átszelem a várost. Ilyenkor egészen elképesztő látvány tárul elém, amely mindig lenyűgöz. Budapestnek van egy elegáns bája; míg néhány város kissé távolságtartónak tűnhet, addig Budapest rendkívül barátságos és vendégszerető. Az ember szinte azonnal otthon érzi magát. Korábban nem volt túl sok tapasztalatom a magyarokkal kapcsolatban, hiszen inkább Nyugat-Európában töltöttem időt, ezért különösen kellemes meglepetés volt számomra ez a nyitottság és kedvesség, amelyet itt tapasztaltam.
Milyen potenciált lát Budapestben? Vannak olyan tényezők a vendéglátás területén, amelyeket érdemes kihasználni?
A Gresham-palota szorosan összekapcsolódik Budapesttel, így az itt megszálló vendégek számára szinte elengedhetetlen, hogy magát a várost is felfedezzék. Rendkívül izgalmas időszakot élünk most, mivel a kormány komoly erőfeszítéseket tesz a magyar főváros népszerűsítéséért és ismertségének növeléséért. Az online érdeklődés tekintetében Budapest már most ugyanolyan népszerű, mint például Bécs, Prága, Lisszabon vagy Barcelona – azok a városok, amelyekkel egy kategóriában emlegetnek minket. Ugyanakkor a tényleges látogatások számában nagyjából 30%-kal alacsonyabb a konverziónk, mint az imént felsorolt városok esetében. Ez az a terület, ahol a szakma összefogására és közös, kemény munkára van szükség annak érdekében, hogy növelni tudjuk a vendégéjszakák számát.
Úgy gondolom, hogy az egyik legfontosabb lépés ebben az lehetne, ha több közvetlen repülőjárat indulna, különösen a távolabbi úti célokról. Például stabil turistaforgalmat tapasztalunk Kínából, különösen Sanghajból, azonban luxusszállodaként sokkal többet profitálhatnánk abból, ha közvetlen járatok érkeznének az Egyesült Államokból is. Az amerikai piac kulcsfontosságú Magyarország számára, és nem csupán a luxus szegmens szempontjából. Emellett jelentős potenciált látok a közel-keleti piac fejlesztésében is, ehhez azonban nélkülözhetetlen lenne a luxus-kiskereskedelmi kínálat bővítése, amelyen a turisztikai hivatalok már jelenleg is dolgoznak. Fontos kiemelni, hogy más luxusszállodák megjelenése Budapesten egyáltalán nem hátrány számunkra – éppen ellenkezőleg, inkább előnyt jelent. Ezek az új szereplők együttesen növelik a város presztízsét, így nincs okunk versenytársként tekinteni rájuk. Minden márka egy picit más típusú vendégkört szólít meg, és ezek a vendégek tovább építik majd Budapest hírnevét mint kiemelt turisztikai célpont. A célunk az lenne, hogy közösen dolgozzunk a város népszerűsítésén és megmutassuk mindenkinek, hogy a luxus valójában mindig az élmények átadásáról szól.

Eredetileg Szentpétervárról, Oroszországból származik. Hogyan formálta a neveltetése és a kulturális háttere a világnézetét, valamint ezen keresztül a szakmai hozzáállását?
Szentpétervár egy különleges város, amely erős hatással volt rám. Egy ilyen helyen felnőni nagyban meghatározta azt, ahogyan a világot látom. Ez a város önmagában is egy műalkotás: Nagy Péter cár álma az volt, hogy Párizs és Amszterdam szépségét ötvözze. Ez a hatás a mai napig érezhető, nem véletlenül nevezik „észak Velencéjének”. Minden utcája történelemmel van tele, hiszen olyan nagyszerű alkotók éltek itt, mint Dosztojevszkij és Puskin, akik itt írták remekműveik jelentős részét. Egy ilyen környezetben felnőve megtanultam értékelni a szépség, a történelem és a kreativitás közötti mély összefüggéseket, és azt, hogy mennyire fontosak a legapróbb részletek. Sokan azt mondják, hogy a szentpéterváriak mentalitása különbözik mindenki mástól, szerintem viszont inkább a környezetünk formál minket olyanná, amilyenek vagyunk.
Úgy gondolom, hogy egy munkahely sikere is hasonló alapokra épül. A luxusiparban dolgozóként nem elég csupán minőségi szolgáltatást nyújtani; hiszem, hogy a siker valódi kulcsa az élmények átadásában rejlik. Ezért számomra különösen fontos, hogy először a kollégák érezzék jól magukat a bőrükben, hiszen csak akkor tudnak igazán magas színvonalú szolgáltatást nyújtani, ha elégedettek, biztonságban érzik magukat, és tudják, hogy megbecsülik őket. Ha egy dolgozó nem érzi jól magát a munkahelyén, hogyan is várhatnánk el tőle, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa a vendégeink számára? Végső soron a luxus élménye mindig az emberi tényezőn múlik, és ezt csak akkor tudjuk átadni, ha először mi magunk is megtapasztaljuk azt az odafigyelést és törődést, amit a vendégeinknek is szeretnénk nyújtani.
Korábban Dohában dolgozott, ahol a kulturális és társadalmi normák jelentősen különböznek az európaitól. Milyen tapasztalatokat szerzett ott, amelyek szakmailag és személyes értelemben is hozzájárultak a fejlődéséhez?
Amikor eldöntöttem, hogy Dohába költözöm, még egyszer sem jártam ott. A Közel-Keletről mindössze Dubajból volt tapasztalatom, amely jelentősen különbözik a régió többi részétől. Dohában elsősorban a türelmet és a rugalmasságot tanultam meg. Itt egészen más a gondolkodásmód – és semmi nem fekete vagy fehér. A Közel-Keleten – akárcsak máshol a világon – léteznek szigorú szabályok, de az emberi kapcsolatokhoz való hozzáállásuk egészen egyedi. Megtanultam, hogy mindig nyitott szívvel közelítsek másokhoz: figyeljek, hallgassak, alkalmazkodjak, és mindenekelőtt tisztelettel viszonyuljak a helyiekhez. Fontos volt számomra, hogy megismerjem az ország sajátosságait, és meghallgassam az ott élők véleményét. Nem úgy érkeztem ide, hogy másutt bevált módszereket próbáljak alkalmazni.
A kapcsolatok kialakítása itt hosszabb időt vett igénybe, de végül sikerült mély és valódi barátságokat kötni. Azt gondolom, ez azért történhetett meg, mert tisztelettel és nyitottsággal közeledtem az emberekhez. Rájöttem arra is, hogy nem mindig kell siettetni a dolgokat – néha érdemes kicsit hátralépni, megfigyelni, és csak a megfelelő pillanatban lépni. Visszagondolva erre az időszakra, úgy most már úgy látom, érzelmileg rengeteget fejlődtem. Olyan tulajdonságokat alakított ki bennem ez az élmény, amelyek érettebbé és nyitottabbá tettek. Néha csak hónapokkal vagy akár évekkel később válik világossá, hogyan formált minket egy-egy élethelyzet. Ma már tisztán látom, hogy ezek a tapasztalatok jelentősen hozzájárultak ahhoz, aki most vagyok.

A Four Seasons Hotel Gresham Palace tavaly kiemelkedő évet zárt. A hotel fennállásának 20. évfordulója mellett a Múzsa bár elnyerte a Dining Guide Év Étterme Gáláján „Az év koktélbárja” címet, valamint felkerült az 50 Best Discovery listára is, míg a Kollázs étterem Michelin-ajánlást kapott. Emellett a Four Seasons márkán belül is rengeteg elismerés koronázta meg a csapat munkáját. Hogyan lehet folytatni az utat ezen a felfelé ívelő pályán?
Az elmúlt év nem csupán a díjak tekintetében volt sikeres. Nagy hangsúlyt fektettünk mind a kollégák, vendégek elégedettségére, amely az egyik legegyszerűbb és legőszintébb mércéje a munkánknak – hiszen a vendég vagy elégedett, vagy nem. A célunk mindig az, hogy boldoggá tegyünk mindenkit, de ez egyben óriási kihívást is jelent. Számunkra ugyanis nem elég, ha valaki csupán elégedetten távozik – mindig a kiválóságra törekszünk. Ez pedig azt jelenti, hogy túl kell szárnyalnunk a vendégek elvárásait, olyan pillanatokat és élményeket teremtve, amelyekre sokáig emlékezni fognak. Célunk, hogy a szolgáltatásainkat egy újabb szintre emeljük és a Múzsa bár bekerüljön a 50 Best Bars listájára.
A Michelin-ajánlás jelentős eredmény, de önmagában nem garancia semmire: minden évben újra meg kell felelnünk a folyamatosan változó elvárásoknak. Ugyanez igaz arra is, hogy jelenleg mi vagyunk az egyetlen, a Forbes Travel Guide ötcsillagos minősítésével rendelkező szálloda Budapesten, hiszen a követelmények évről évre magasabbak, a hangsúly pedig ma már egyértelműen a vendégélményen van. Ma már nem elég csak termékekről és szabálykönyvek betartásáról beszélni, sokkal inkább az számít, milyen élményeket tudunk átadni. A vendég számára az a fontos, hogy különlegesnek érezze magát – ehhez pedig olyan pillanatokat kell teremtenünk, amelyek messze túlmutatnak a várakozásain. Különböző kulturális háttérrel rendelkező auditorok más-más érzelmi elvárásokkal érkeznek, amelyre folyamatos tréninggel kell felkészítenünk a csapatunkat.
A Gresham-palota önmagában is egy ikon, amelyet szerencsére nemcsak a nálunk megszálló vendégek, hanem a helyiek is értékelnek. Büszkeséggel tölt el, hogy sokan csak egy kávéra, ebédre vagy vacsorára is betérnek hozzánk, mert élvezik azt az egyedülálló atmoszférát, amelyet ez az épület nyújt. Ha itt becsukod a szemed, akkor is érzed: Budapesten vagy.
Önt mi az, ami nap mint nap inspirálja és motiválja?
Engem maga az élet inspirál. Szerencsés vagyok, mert rengeteg olyan emberrel találkoztam, akik újra és újra lenyűgöznek azzal, ahogyan képesek voltak leküzdeni a nehézségeket, és még erősebbé válni általuk. Nap mint nap rácsodálkozom az emberi lélek erejére, arra, hogy hittel, kitartással és belső elszántsággal képesek vagyunk megváltoztatni, jobbá tenni az életünket.
Egyre jobban megtanultam értékelni a természetet is, amely különösen erős hatással van rám, ha összehasonlítom a városi élettel. A természetben minden a maga nyugodt, harmonikus ritmusában történik, nincs sietség, nincs erőltetés. Ez élesen szemben áll azzal, hogy gyakran mi magunk avatkozunk be a dolgok természetes menetébe. Minden nap újra inspirál az a sok szépség, amely körbevesz bennünket, és arra ösztönöz, hogy ezt a szépséget minél jobban megéljük, és másokkal is megosszuk.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.