Felültek az aktív szénnel feketére színezett élelmiszerek divathullámára, és kokszfekete mozzarellát kínálnak éttermükben, a dzsakartai Willie Brothers-ben. A sajt nevét a Pókember 3-ban feltűnő Venomról kapta.
Aki üldögélt már a város felkapott, elegáns részének ezen éttermében, szemtanúja lehetett a bizarr látványnak, ahogy a sajtos steakre a pincér sűrű tintaként folyatja ezt a megolvadt, lassan nyúló, fekete anyagot. A Willie Brothers burgeréhez és krémes, fokhagymás rizséhez is ajánlja a venom mozzarellát.
Tény, hogy a különlegesen kinéző ételek rendkívül jól mutatnak az Instagramon. A hipszter, instagrambetyár ételek sorában nem ismeretlen a fekete trend. Mire lecsengett az éjfekete fagyi divatja, egy japán IKEA állt elő a fekete Ninja hot doggal, amin csak a mustár és a ketchup maradt eredeti színű. Ausztráliát a fekete latte bolondította meg, amit állítólag – aktív széntartalmának köszönhetően – áldásos fogyasztani másnaposság és gyomorbántalmak esetén, mivel képes megkötni bizonyos méreganyagokat, mielőtt azok felszívódnának, és megtennék a maguk dolgát.
Az egészséges táplálkozásra nagy hangsúlyt helyező Pressed Juice egyenesen úgy hirdeti fekete italát, mint a test legjobb barátját, ami nem csak finom, hanem jótékony is. Mivel sok C vitamint is tartalmaz, nem csak általános méregtelenítésre, de megfázás ellen is hatásos.
Szükség is lehet a meggyőző erőre, mert önmagukban és eredendően a fekete élelmiszerek nem annyira vonzóak. Az ételekkel kapcsolatos választásainkat a színek erős mértékben határozzák meg. A meleg, telt árnyalatok kedvet és étvágyat csinálnak, míg a sötét színű ételek csökkentik a vonzerőt. Ám nem a fekete, hanem a kék váltja ki a legnagyobb elutasítást az étkezőasztalon – legyen szó akár a tányér színéről is.