A kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok igen komoly kávéfogyasztók, hiszen a megkérdezettek több, mint háromnegyede szinte napi rendszerességgel fogyaszt kávét, átlagosan napi két csészével. Az már kevésbé jó hír, hogy a kutatás tanúsága szerint a magyar lakosság kevesebb, mint fele jár rendszeresen étterembe, és ennek is többsége ritkábban, mint havonta.
A felmérésben adott válaszokból viszont az isegyértelműen látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 százalék) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt. Valószínűleg ezek a rossz tapasztalatok is közrejátszanak abban, hogy a válaszolók ötöde úgy gondolja, a vendéglátóhelyeken felszolgált kávé minőségén lenne mit javítani.
Az éttermi kávékínálat fontosságát tükrözi az az adat is, hogy a gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani étkezés után. Természetesen a jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 százaléka cappuccinót, 13 százaléka pedig hosszú kávét fogyaszt. A különlegesebb tejes kávétípusok – mint pl. a latte macchiato vagy a jegeskávé – a 18-24 éves korosztály körében népszerűbbek. Bár, ahogy a fenti szám is mutatja, a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is. Így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.
A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket egyaránt kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon kevesebb, mint felük jelölte meg fő okként a kávé élénkítő hatását. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeintartalommal.
A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.