Hirdetés
Hirdetés

Egy főre eső fogyasztás és online panaszok: 8 dolog, amire nekünk, vendégeknek oda kell figyelnünk a jelen helyzetben

SZERZŐ: diningguide
2021. május 7.
A pandémia tanításai között talán az egyik legfontosabb a türelem, a másik pedig a reziliencia (képesség az alkalmazkodásra, megújulásra). A vendéglátás újraindulásával sokan érezhetjük úgy, hogy visszakaptunk egy szeletet a régi életünkből, ez pedig hatványozottan igaz a szakmára, minden olyan emberre, aki ebben az iparágban dolgozik a szalvétanagykereskedőtől a húspályás szakácsig. A fent említett régi-új tulajdonságokra szükségünk van ugyanakkor egy éttermi látogatás során is, jobban, mint bármikor.
Hirdetés

Nyolc pontba szedtük, hogy mire kell odafigyelnünk most nekünk, vendégeknek, ha ismét étterembe megyünk: teraszra, vagy beltérre. Természetesen mindezek a tanácsok csak akkor nyernek értelmet, akkor érvényesek, ha a vendéglátó a legjobb tudása szerint jár el, ha mindent megtesz azért, hogy kellemesen töltsük náluk a szabadidőnket. Nem korteskedni szeretnénk, de úgy éreztük, erről beszélnünk kell, nem a vendéget (és magunkat) instruáljuk, csak a világ történéseiről, változásairól szólunk.

  • Ha asztalt foglalunk, mindig jelenjünk meg, vagy, ha valamiért mégsem tudunk, szóljunk oda az étterembe, lehetőleg telefonon, hogy azonnal tudják rögzíteni a lemondást. Ez pandémián kívül is evidencia, de sokszor megesik, hogy elmarad a foglalás törlése.
  • Fogadjuk el a szabályokat, még akkor is, ha néha kevés logikát látunk bennük. Legyünk kooperatívak, ha fel kell mutatni a védettséget igazoló kártyát, ha be kell pakolni a teraszt és indulnunk kell, netán előbb zár az étterem/terasz. Fontos, hogy mindezeket az étterem is tisztán és egyértelműen kommunikálja felénk, hogy ne legyen meglepetés.
    Az “úgyis ismerjük egymást, tekintsünk el ettől a szabálytól” attitűd most nem építi a bizalmat, hanem épp ellenkezőleg. A vendéglátók nagyon régóta szerettek volna találkozni velünk, fontos a kölcsönös tisztelet.
  • Üdvözöljük a régen látott éttermest, a törzshelyünk jól ismert személyzetét, remélhetőleg ők is így tesznek majd, és maszk alól is látszik majd a lelkesedés. Ha elmeséljük, hogy a lezárások alatt is rendeltünk tőlük, és mennyire hiányoztak, az kedves gesztus, de a járványügyi adatokat szerencsésebb elfeledni erre a pár órára, amit beszélgetésre és évésre szánunk. Ő most a munkáját végzi, mi pedig kikapcsolódni jöttünk, ne zökkentsük ki egymást. 
  • Az említett türelemre szükségünk lesz, hiszen lehet, hogy lassabban, akadozva mennek a dolgok az első hetekben. Nem várhatjuk el, hogy egy “zaklatott alvás után” minden ugyanolyan flottul menjen, mint egy vakációt követően. Biztos, hogy lesznek hibák, annál is inkább, mert bőven vannak olyan helyek, ahol tele van a csapat újoncokkal. A kőszívű vendég attitűdjét tartogassuk máskorra. Ha kritikával élnénk, akkor a helyszínen mondjuk el, amit kifogásoltunk, és semmiképp ne játsszuk az igazaságosztót az online térben.
  • Nincs az étlapon a megszokott, kedves fogás? Rövidebb a menü, mint a pandémia előtt? Megeshet. Erről is érdemes érkezés előtt tájékozódni (megtekinteni a menüt), illetve szerencsés, ha a felszolgálónk felhívja a figyelmünket a változásokra. Ezek többnyire olyan kényszerintézkedések, melyeket meg kellett hozniuk egyes éttermeknek, hogy életben maradhassanak. Mások az erőforrások, mint ezt megelőzően, de pár hónap, és lehet, hogy visszatér a favorit.
  • Mi a teendő, ha egy másik vendég a szemünk előtt ,fülünk hallatára kellemetlenkedik, értetlenkedik, nem együttműködő a mostani szabályok kapcsán? Beleszóljunk? Ezzel segítünk a személyzetnek, vagy inkább hátráltatjuk őket? A cinkos aki néma mondás most nem állja meg a helyét, jobb az étteremre és dolgozóira bízni ezek kezelését, mint kéretlenül belefolyni egy vitába. Gondolhatnánk, hogy inkább a kedvesség és az empátia a jellemző, hogy végre újra emberek között lehetünk, de az elmúlt egy év frusztrációi nem csak Facebook-kommentekben jelennek meg: egy megterített asztalnál is felütheti a fejét a rosszindulat.
     
  • Sokan számolnak be róla, hogy éttermük teraszán inkább az italfogyasztás most a sláger. Két kört fogyasztanak mindössze két-három óra alatt, de tányérok nem érkeznek. Kényes pont ez, hiszen meglehet, hogy valaki csak a hely hangulatáért, a közösségi élményért jött. Fontos azonban, hogy kezeljük helyén a műfajokat: a borbár, a kávézó, a koktélos hely nem vacsorára lett kitalálva, ahogy az étterem, vendéglő, gasztrobár sem feltétlenül az iszogatásra. 
  • Találkozni fogunk majd megnövekedett szervizdíjakkal, árakkal is (ezzel is jó, ha érkezés előtt tisztába kerülünk, vagy felhívják rá a figyelmünket). Szerintünk ezt a jelenséget és a szükségét sem kell különösebben elmagyaráznunk. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy a pandémiát megelőzően 310 forintos euró ma már 360 forintnál jár. Az éttermek házhoz szállítós, elviteles ételeinek rendelésekor is eszünkben volt, hogy ezzel most segítünk a kedvencünknek, a kerületi favoritnak, a szívünkhöz közel álló helynek. Azzal is szavazunk, hogy most, az első hetekben őket látogatjuk meg, de itt az idő kicsit átgondolni a borravaló fogalmát. Ez most elengedhetetlen plusz költség.

Tovább olvasok:

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram