Hirdetés
Hirdetés

De mit keresett Litauszki Zsolt az albán tévében?

2017. október 28.
Ahogyan azt júliusban megírtuk, Lituaszki Zsolt hazatért Costa Ricáról, és itthon mozgolódik. Akkor arról mesélt, hogy tanácsadó céget indít itthon – most pedig szembejött velünk egy videó, amelyben a Zsolt egy albán tévécsatornán főz és mesél, de miről is? Zsoltnak a frissen gründolt tanácsadó céget olyannyira sikerült beizzítania, hogy máris több nagy projekten dolgozik. Egyik […]
Hirdetés

Ahogyan azt júliusban megírtuk, Lituaszki Zsolt hazatért Costa Ricáról, és itthon mozgolódik. Akkor arról mesélt, hogy tanácsadó céget indít itthon – most pedig szembejött velünk egy videó, amelyben a Zsolt egy albán tévécsatornán főz és mesél, de miről is?
Zsoltnak a frissen gründolt tanácsadó céget olyannyira sikerült beizzítania, hogy máris több nagy projekten dolgozik. Egyik megbízását a Magyar Mangalicatenyésztők Egyesületétől kapta, nemrég Brazíliában, most pedig Albániában járt a mangalicát bemutatni és népszerűsíteni.

Litauszki Zsolt Instagram


Két brazíliai metropliszban, São Paulóban és Rio de Janeiróban kezdte a munkát, ezek a látogatások olyan jól sikerültek, hogy már megrendelések is születtek, a papírokat intézik, és indulhat az export.
Az albániai út több szempontból is érdekesnek bizonyult, az albán lakosság 70 százaléka ugyanis muszlim. Alapvetően tehát nem tűnik éppen a legideálisabb sertéshúsfelvevő piacnak. Az előző rendszer azonban olyan rombolást vitt véghez Albániában az emberek vallásosságában (egészen a templomrombolásig), hogy az országban élő muszlimok jó része szokott sertéshúst enni. (További érdekesség, hogy éppen a fiatal, öntudatosodó muszlimok utasítják el a sertést, és nem az idősebbek.)
Ebben a robbanásszerűen fejlődő országban, ahol pár évtizede még az autó is ritkaságnak számított az utakon, most egy olyan megújhodást élnek meg, ami miatt jelenleg egy szuperizgalmas turistadesztináció az ország. Összességében – szállás, utazás, üzletek – még mindig nagyon olcsó, de feltűntek már a minőségi szolgáltatók, így a fine dining éttermek is. Ez egyelőre legfőképpen csak a fővárosra, Tiranára értendő. Ha valaki errefelé utazna: Lituaszki Zsolt az Umami és Padam nevű helyeket, valamint a Sherathon Tirana Hotelt ajánlotta ezek közül.

Legközelebb az Egyesült Államokba, New Yorkba és Balira, Jáva szigetére utazik Zsolt a mangalicát népszerűsítendő.
Felmerül a kérdés, hogy amikor itthon is állandó kérdés, hogytényleg mangalicaából készült-e, az amit fogyasztunk, vagyis van-e elég mangalicánk exportra? – ezt választolta:

"Egyértelművé kell tenni, hogy ez egy különlegesség, amelynek meg kell találnia a maga közönségét. Nincsen mangalicából korlátlan mennyiség."

Azt tudni lehet, hogy Japánban komoly rajongótábora van. Nevezték már a nemzetközi sajtóban a sertések kobe marhájának is, köszönhetően a hús majdnem 50 százalékos zsírtartalmának, szép márványozottságának. Az már egy másik kérdés (ami szintén messzire vezet), hogy a sertéshús rendkívül rossz reklámot kapott évtizedeken át a zsírok ellenségnek való kikiáltásával. Ennek rehabilitációja – igen dicséretes módon – éppen napjainkban zajlik.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram