Hirdetés
Hirdetés

Cserbenhagyásos étkezés… Alternatív módszer az angolosan távozók ellen

SZERZŐ: Méhész Zsuzsa
2019. június 25.
Étterembe az jár, akinek telik rá. Vagy mégsem?
Hirdetés

Az Egyesült Királyságban a Wahaca nevű étteremlánc megelégelte a cserbenhagyásos étkezők viselkedését, ezért új szabályokat vezetett be. Nem túl gyakran fordult elő, hogy a vendégek fizetés nélkül távoztak, viszont ahhoz épp elégszer, hogy az étterem vezetősége a keletkezett veszteséget megoldandó problémaként kezelje. Az új rendelet értelmében, ha egy vendég lelép fizetés nélkül, fogyasztásának árát a pincérének kell kifizetnie. Saját zsebből. 

A Wahaca egyszerű, de mutatós mexikói ételeket árul. Olyasmit – gondolhatnánk – amit bárki ki tud fizetni. Egy kiadós quesadilla 5,5-6 fontba kerül, egy gusztusosan megtöltött taco megáll 5 fontnál. Kétezer forint körüli összegért ilyesmit, míg háromezer forintnak megfelelő fontért már steaket ehet a vendég. Ki az, akinek van arca bemenni, kiválasztani az ételt, jóízűen elfogyasztani, majd nem kifizetni mindezt egy olyan országban, ahol az átlagkereset havi 4627 angol font? Szorozzák be 363-mal, én nem teszem, mert már a gondolatától is elég ideges leszek.

Hirdetés
Innentől mindezt abban a tudatban teheti a vendég, hogy a számláját a vállalati policy szerint az őt kiszolgáló személyzetnek kötelessége fedezni. 

Egy vendég nemrég Twitteren panaszkodott. Miután szemtanúja volt egy ilyen esetnek, elítélte a Wahaca céges gyakorlatát, mondván, a vendég pofátlanságát ne a saját dolgozóján verje le az étterem. Legtöbbször a borravaló összegéből levonva.

Ha egy vendég kellemes borravalót ad, mert méltatja az éttermi élményt és a kiszolgálást, ritkán fordul meg a fejében, hogy a nagylelkűsége egy plebejus (azt mondta a szerkesztő, hogy a paraszt szót ne használjam, de úgyis tudja mindenki, mire gondolok) nemtörődömségét fedezheti. 

Jól van ez így? Figyelmesebbek vagy stresszesebbek lesznek ettől a felszolgálók? Vagy ezzel csavaros pszichológiai csapdát állít az étterem, ha tudván tudja a csalni készülő vendég: azt fogja közvetlenül megkárosítani, akit ugráltat, emiatt vissza fog ez bárkit tartani a kvázi meglopástól? Túl jó üzenete egyik végkimenetelnek sincsen. A szaporodó zűrös esetek mindenesetre arra figyelmeztetnek, hogy a vendégek nincsenek mindig tisztában a vendégeskedés alapszabályaival.

Forrás.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram