Hirdetés
Hirdetés

Bottura, a csúcsséf is meghajolt a kiszállítás nehézségei előtt: 450 adag étel éjszakába nyúlóan

SZERZŐ: DiningGuide
2020. május 13.
Massimo Bottura neve nemes ügyek sorával forrt össze az évek során, bejárta a világot, hogy felhívja az emberek figyelmét az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemre, Modenában pedig az Il Tortellante nevű műhelyre hívta fel a figyelmet, ahol helyi asszonyok készítenek töltött tésztákat speciális bánásmódot igénylő gyerekekkel. A Covid-19 azonban őt is új kihívások elé állította.
Hirdetés

Ugyanitt, Modenában működteti világhírű, három Michelin-csillagos éttermét, az Osteria Francescanát és a 12 szobás kis szálláshelyet és éttermet, a Casa Maria Luigiát. Van azonban egy kevésbé nagy hírű étterme is a városban, a Franceschetta 58.

A fine bistro stílusára belőhető étterem comfort foodokat kínál. Egyetlen példával élve, a séf neves Emilia burgere 24 hónapon át érlelt parmezánnal, modenai csúcs balzsamecettel készül, avagy itt nem az aranyszemcséktől vagy egyéb őrületektől kiemelkedő az étel, hanem köznapi fogásokat készítenek, klasszikus pastákat, ázsiai bunt, egyszerű kis mascarponés édességet, sőt házikenyeret ehetünk olyan minőségben, hogy megkérdőjeleződhet bennünk a legegyszerűbb ételek fogalma.

Hirdetés

Mission Impossible Massimo Bottura-módra

Kísérletképpen május elsejére, egy napra hirdetett a modenai Franceschetta 58 kiszállítást. Állításuk szerint fogalmuk sem volt, hiszen előzetes tapasztalat alapján nem is lehetett róla, hogyan fogadja a gourmet étterem fogásait előkészítve, dobozolva, otthon befejezve az olasz közönség. Ráadásul nem Modenába szólt a kiszállítás, hanem 180 kilométerrel arrébb, Milánóba. Érthető a célhely, a 180 ezres lakosságú Modenánál némileg komolyabb piacot jelent az 1 millió 350 ezer fős nagyváros.

Fotó: Francheschetta 58

450 doboznyi ételt szállítottak ki a Franceschetta 58-ból. Hajnal 5-kor indult a munka az étterem minden munkatársának mozgósításával, és azt hitték, hogy normál időben végeznek. Ehelyett éjszakába nyúlóan, este tízkor adták át az utolsó csomagokat Milánóban, de nagy valószínűséggel egy megrendelő sem volt bosszús. Soha nem csináltak ilyet, és alapvetően tájidegen terepen mozognak. A séf kétértelműen fogalmazott a jövő gasztronómiáját és a kiszállítást illetően, egészen finoman utalva arra, hogy a szolgáltatást meg fogják tartani.

Az egyszeri alkalomnak tűnő kiszállítás valószínűleg egy profi PR-kampánnyal beharangozott tesztüzem volt, ugyanis azóta újra hirdettek házhozszállítós napot, ismét Milánóba. Ha a világ legjobbja is ezen dolgozik, valószínűleg még a fine dining éttermek számára is a jövő egyik útja lesz a valós vendégfogadás mellett a top minőségű ételek kiszállítása és ennek lehetséges megoldási módozatai.

Forrásunk volt.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram