Hirdetés
Hirdetés

Bár messze még április 1-je, az alábbi történet felér egy igazán belevaló bolondok napi tréfával. A csíny fényében a TripAdvisor most bizonyára kérdőre vonja saját rendszerének és algoritmusainak létjogosultságát, miután egy újságíró rafinált módon elérte, hogy fészere London legjobb étterme legyen az oldalon.
A The Shed At Dulwich néven immáron hírhedté vált álétterem november 1-jére az első számú londoni étteremmé nőtte ki magát. A tulajdonos, Oobah Butler szabadúszó újságíró saját kerti fészere köré szőtt blöffölésben gazdag történetet.
Egy korábbi cikkünk a témában: Hihetünk a TripAdvisornak?
A “világlegjobb étterme” egy angol falucskában van

A hír mesteri időzítéssel robbant be a köztudatba, ugyanis egy nemrégiben megjelent kutatás során kiderült, hogy

a kamu online értékelések aránya 20%-kal megemelkedett az elmúlt években.

Butler egyébként nem aprózta el a füllentést. Egy weboldalt is létrehozott, amelyen részletekbe menően taglalta az étterem filozófiáját, amely olyan érzelmeken alapuló fogásokban teljesedett ki, mint a bujaság, a szerelem, a kényelem és a misztikusan hangzó elmélkedés. Ez utóbbi fogás mellett nem tudunk csak úgy elmenni. „Dekonstruált Aberdeen ragu meleg marhateával (a fogás minden egyes elemét a főzés során felhasznált formájában tálaljuk)” – olvasható a menün. Ínycsiklandozó!

Az egykori TripAdvisor profil

A fogásokat bemutató képeket nézve akár összefuthat a nyál a szánkban, ámbátor az átverés mestere többek közt borotvahabot, bútorlakkot, fehérítőtablettát és a saját lábát használta dizájnelem gyanánt. A megtévesztés olyan jól sült el, hogy csak úgy tolongtak a foglalásra ácsingózó emberek.

Sikertelenül, ugyanis Butler folyton teltházra hivatkozott.


Butlernek sikerült barátai, celebek (köztük Jay Rayner étteremkritikus), az online közösség kollektív odaadása és egy ócska telefon segítségével tőrbe csalni a TripAdvisort és hat hónappal „megnyitása” után a The Shed első helyre került. A hír örömére nyitó estet is tartottak, amely során elegáns külcsínben szolgáltak fel készételeket ingyen az összetoborzott rajongóknak, akik elsőként próbálhatták ki a mítosz övezte kerti zugot.
A TripAdvisor annyit mondott az ügy kapcsán a Telegraph-nak, hogy „a kamuétterem-profilok általában újságírókhoz köthetők, akik ilyen átgondolatlan módon akarnak tesztelni minket”. Azt is hozzátették, hogy a teszt ráadásul el sem érte a célját, ám a történet felkapottsága nem épp erről árulkodik. Akit érdekel, megtekintheti az étterem archivált oldalát itt.
Egyébként láttunk már ilyet a világ-, azon belül is a TripAdvisor-történelemben.
Egy 2015-ös sztori: Ilyen könnyű átverni a TripAdvisort
Forrás.

FACEBOOK TWITTER GOOGLE PLUS
Tovább olvasok