A Párizs 16. kerületében található, 200 négyzetméteres étterem teljes átalakítását Guénaire francia tervező végezte el. Mivel az étlap koncepciója, hogy a „japán sushit kaliforniai szemszögből” közelíti meg, ezért a tervező számára a “Japonisme”, tehát a japán design iránti nyugati vonzalom jelentette az inspirációt.
A tervező saját elmondása szerint mindabból ihletet merített, ami a két országra jellemző, és amely vonásokért ő maga is rajong. A japán felfogás jelentette a kiindulási alapot ahhoz, hogy mindent keretbe foglaljon. A másik fő vezérelvet az amerikai modernista design adta, ami mind a formákban, mind pedig a színes, belülről megvilágított mennyezeti kupolákban tetten érhető.

A ferde formák jellemzően Frank Lloyd Wright és John Lautner munkáiban lelhetők fel: egy szigetet szeretett volna teremteni. Egy olyan szigetet, amely szilárdan körül van határolva, az egyediséget öleli körbe. A fő hívószavakat a biztonság és a menedék jelentették.
Az amerikai hatás a belső tér díszítésére használt formákban is megmutatkozik, amelyek színes, belülről megvilágított mennyezeti kupolákkal teljesek. A tervező szerint a ferde formák az ősi menedéket, az indiánok sátrát idézik meg, amely hatást szerette volna japán vonásokkal keverni. Elmondása szerint: „az amerikai modernisták szerették Japánt, ráadásul sok esetben úgy, hogy még csak nem is jártak ott.” Ennek a japonizmusnak szeretett volna új életet adni.

A Matsuri középpontjában egy lakkozott kaiten, vagyis az a futószalag áll, amelyen a sushi érkezik a vendégekhez. A tervező az orientális hatás miatt és a természetközeliség okán az egész étteremben fa alapanyagot használt.
A kaiten feletti mennyezetet pasztellszínű kupolák díszítik, amelyek lágy fényt adnak, és színt visznek a főként fehér és fából készült belső térbe. Ehhez Frank Lloyd Wright Penfield-házának csodálatos mennyezete jelentette az ihletet.
Forrás: Dezeen.com
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.