Hirdetés
Hirdetés

A siker titka a közönséggel való szimbiózis – Idén is a Mihályi Patisserie a Best of the Best

SZERZŐ: Knap Gábor
2023. május 26.
Az Audi-Dining Guide Év Étterme Gálán a tavalyi évben bevezetett Best of the Best kategóriában, csakúgy mint 2022-ben, idén is „legjobb lett a legjobbak között” a váci Mihályi Patisserie.
Hirdetés

Mihályi László a gála után arról is beszélt, miért fontos, hogy közös meggyszüretet tartsanak a törzsvendégekkelA Best of the Best különdíj birtokosa szerint a siker egyik titka az „emocionális cukrászat”. Arra törekednek, hogy a vendégekkel kialakított kapcsolat jóval túlmutasson a vendéglátásban megszokottnál.

Mihályi László

Definiálná, mit jelent pontosan az „emocionális cukrászat”?

Mihályi László: A Mihályi Patisserie 2008-ban mintegy zászlóshajó robbant be a Magyar cukrászat vizeire. Az ízek ismerete az évtizedekig tartó folyamatos tanulás és az ezáltal megszerzett makulátlan felkészültség tette lehetővé, hogy szublimálja a magyar cukrászat ízeit, állagait és érzetek, érzelmek sokaságát kínálja. Ne majmolja a nemzetközi trendeket, hanem megfelelően alkalmazza azokat, ne újragondoljon, hanem önálló, friss megközelítést nyújtson, valamint kreativitásával olyan desszertfogyasztási kultúrélményt biztosítson, amely egyfajta életművészethez asszimilálódik.

Az emocionális cukrászat jelzőt a közönségünk egyik tagja használta ránk először. Szerinte remekül kifejezi, mennyire érzelemdús, amikor hozzánk jönnek és nálunk fogyasztanak, és ez persze nem csak a vendégeknek, hanem nekünk is az. Emellett persze benne van az is, hogy az elmúlt 15 évben rengeteg olyan desszertet készítettünk, amelyekkel eltaláltuk a közönség igényeit, érzéseit.

Ahogy a kezdet kezdetén megfogalmaztam, a desszertfogyasztás egyszerre gasztronómiai és intellektuális élmény kell, legyen. Másfél évtized után bátran mondhatjuk, hogy a rengeteg találkozások a sok-sok beszélgetések a milliónyi közös kóstolás, olykor közös ötleteléssel együtt sikerült megteremtenünk ezt a fajta érzelmi kötödést a közönséggel.

Fotó: Mihályi Patisserie Facebook

A Mihályi Patisserie jelenléte a hazai cukrászatban mindig szólt arról is, hogy edukálják, nem csak a csapattagokat, hanem a partnereket, sőt még a fogyasztókat is…

Mindez valóban része a tevékenységünknek. A szakmai fejlődésen túl a kezdetektől fontos volt számunkra, hogy a fogyasztók is megértsék a miérteket. Nagyszerű látni, hogy nem csak elfogadják, szeretik, hanem meg is értik azokat az ízeket, élményeket, összeállításokat, amiket készítünk.

Meghatározó számunkra, hogy úgy dolgozhatunk, ahogy mi jónak tartjuk, és ez találkozik egy széles közönség ízlés- és érzelemvilágával. Szimbiózisban vagyunk a vendégeinkkel, ennek értéke pedig felbecsülhetetlen.

Ezt kommunikáljuk az új arculatunkkal is, amely kifejezi ezt a szellemiséget, szerencsére az első visszajelzések nagyszerűek vele kapcsolatban. 

Best of the Bestként kulcskérdés, hogyan tartja meg a minőséget, illetve bevonható-e ebbe is a Mihályi Patisserie közönsége?

Valóban, már a kezdetektől egyfajta ízlésformáló hatása van a Mihályi Patisserienek. Ez azt jelenti, hogy évtizedes távlatban számtalan beszélgetést, kóstolást, brainstormingot és előadást tartottunk, ahol a szakma és a fogyasztók is meghallgatják a véleményünket a cukrászatról. 

Ma már elképzelhetetlen, hogy például a 2000-es évek közepén még nem különösebben használt a magyar cukrászat más fűszert, mint vaníliás cukrot és fahéjat. Erre mondtam akkoriban, hogy a fahájon túl is van élet. A fejlődés az akkori állapotokhoz képest megdöbbentő ebben is: fel sem lehet sorolni, mennyi minden épült be a magyar cukrászatba. Óriási megtiszteltetés, hogy úttörője lehettem annak a folyamatnak, amely során Magyarországra rengeteg új ízlés és alapanyag került.

Fotó: Mihályi® Patisserie

És ahogy fejlődik a szakma, úgy változik a közönség ízlése is. Az elmúlt tíz évben számtalan olyan vendégünk volt, akik eleinte szkeptikusan álltak hozzá a Mihályi Patisserie itthon teljesen formabontó kínálatához, ma pedig már el sem tudnak képzelni másfajta desszertkultúrát.

A közönséggel való szimbiózisnak pedig része az is, amikor eljönnek meggyet vagy szedret szüretelni velünk. Ha már a cukrászműhelyben nem tudnak besegíteni, az alapanyagok beszerzésében igen, és ez egy olyan szoros kapcsolatot teremt a vendéggel, amelynél nem kívánhat többet egy vendéglátó.

Tovább olvasok:

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram