Így, hogy túl vagytok az első éven a Pura Vida lakásétteremben, hogyan összegeznéd a tapasztalatokat?
A törzsvendégeink nagyon-nagyon pozitívan fogadták a zalahalápi lokációt és a koncepció is mindenkinek tetszett, ráadásul nagyon sok új vendéget is szereztünk, akik már első látogatásuk alkalmával jelezték, hogy még mindenképpen fel fognak keresni minket. Azt gondolom, hogy ezt: a vendégek visszajelzéseit könyvelhetjük el az első év legnagyobb sikereként.
A vendégekhez hasonlóan ti is elégedettek vagytok?
Abszolút! A várakozásainknak megfelelően alakultak a dolgok, és hoztuk az elvártakat. Tudtuk, hogy a nyitás utáni február és március nem lesz a legforgalmasabb időszak, hiszen részben a szezonokhoz igazodunk. A tavaszi és nyári hónapok azonban pontosan úgy alakultak, ahogy reméltük. Októberben pedig egy új projektbe kezdtünk, amely még izgalmasabbá teszi a jövőt.
Pop-up jelleggel a Pura Vida beköltözött a Várvendéglőbe Szigligeten.
Igen, október 25-én vettük át a Szigligeti Várvendéglő üzemeltetését és úgy néz ki, hogy a jövőben búcsút mondunk a pop-up jellegnek. A tulajdonos közel tíz éve a törzsvendégünk – már a tapolcai időszakunkban is rendszeresen járt hozzánk, és azóta is minden helyre követett. Régóta mesélt nekünk erről a lehetőségről, már akkor, amikor a vendéglő még felújítás előtt állt. Azóta a konyha és a vendégtér is teljesen megújult, most pedig végre minden adott volt ahhoz, hogy belevágjunk. Ez már nem egy átmeneti projekt – hosszú távra tervezünk.

Ettől függetlenül a lakásétterem is üzemelni fog, vagy az egyelőre parkolópályára kerül?
Az első évben, tehát idén teljes egészében arra szeretnénk összpontosítani, hogy Szigligeten is minden a helyére kerüljön azért, hogy ott is azt a minőséget és hangulatot tudjuk garantálni, amit az évek során már megszokhattak a törzsvendégeink. Persze a lokáció okán új tételek is kerülnek az étlapra, hiszen vannak amolyan közönségkedvencek, amelyek minden - különösen a turisták által is látogatott - helyen kötelező elemek, de ezek mellett szeretnénk megmutatni azt a mediterrán vonalat is, amit már a kezdetektől képviselünk. Reméljük, hogy jövőre már párhuzamosan üzemelhet a két hely: a szigligeti Várvendéglőben található Pura Vida, illetve a zalahalápi Pura Vida továbbra is lakásétterem formájában. Ez lehetőséget fog adni arra, hogy utóbbi esetében jobban ki tudjunk dolgozni egy-egy koncepciót, tematikus esteket rendezni, még különlegesebb menüsorral és fogásokkal előállni, Szigligeten pedig egy kicsit populárisabb, nagyobb közönséget megszólító Pura Vidát ismerhetnek meg a vendégek a tőlünk megszokott minőségben.
Amikor tavaly a nyitás kapcsán beszélgettünk, akkor arról meséltetek, hogy a zalahalápi lokáció egy igazi hazatérés nektek, ez az a hely, ahonnan szeretnétek majd nyugdíjba menni. Ha jól értem, ez az elképzelés változatlan.
Igen, ezt nevezhetnénk egy igazi szerelem projektnek, hiszen itt tényleg az otthonunkba engedjük be a vendégeinket. Ezért is gondolom, hogy jól működhet majd egymás mellett a két hely, hiába mindössze 15 percre találhatók egymástól. Aki szereti a nyüzsgést, nagyobb éttermeket, ráadásul úgy, hogy közben egy páratlan helyszínről van szó csodás kilátással, annak tökéletes választás lehet a szigligeti éttermünk. Akik pedig szeretnék intimebb, otthonosabb és családiasabb környezetben, a zalahalápi kertünkben vagy otthonunkban kipróbálni a Pura Vida mediterrán ízeit, azok is megtalálhatják majd a számításaikat.
Mindkét hely esetében egészen kivételes lokációról beszélhetünk, ami egyrészt nagy előnyt jelent, másrészt viszont felelősséget is, hiszen előfordul, hogy ilyenkor elcsúszik a fókusz az ételekről.
Én magam is sokszor futottam már bele olyan tapasztalatba, hogy egy étterem sajnos csupán a kivételes elhelyezkedésére alapozott, és nem is volt cél, hogy a konyha vagy a kiszolgálás minőségét fejlesszék. Úgy gondolom, hogy ez egy lehetőség, amivel élni kell, nem pedig visszaélni – nekünk egészen biztosan ez lesz a célunk.
Üzleti szempontból is komoly lehetőségnek tűnik a frekventált elhelyezkedés miatt.
Bár csodásan alakult a főszezon Zalahalápon, azt látni kell, hogy ez egyelőre még nem elegendő arra, hogy az őszi és téli időszakot is pótolja, ami összességében egy jellemtő problémája a balatoni vendéglátásnak. Ráadásul az egész szektor megvannak a problémái, hiszen mi is látjuk, hogy folyamatosan érkeznek a hírek arról, hogy éppen ki zár be. A saját törzsvendégeinken is látom, hogy azok, akik korábban akár hetente visszajártak hozzánk, manapság csak kéthetente vagy havonta engedhetik meg maguknak. Bízunk benne, hogy ez a tendencia a jövőben változni fog, az biztos, hogy mi a folyamatos fejlődésben hiszünk, és mindent megteszünk azért, hogy hosszú távon mindkét helyen stabilan működhessünk.
Tovább olvasok:
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.