A legújabb gasztro startupok, amelyekre érdemes figyelni

2016. szeptember 30.
65 országból több mint 600 jelentkezője volt a másodszorra is meghirdetett Metro Accelerator pályázatnak. A kiválasztott induló vállalkozások minden lehetőséget megkapnak arra, hogy sikerre vigyék az ötletüket. Ottawából, Londonból, Tel-Avivból és Melbourne-ből is érkezett be nyertes pályázat.

A tíz startupper csapat három hónapra a berlini German Tech Entrepreneurship Centerbe költözhet. Munkájukat összesen mintegy 100 mentor fogja segíteni, akik profiknak számítanak a befektetői, a startup, illetve a gasztronómia-vendéglátás világában. Indulótőkeként – a vállalkozástól függően – akár 120.000 eurót is megkaphatnak, és a megállapodás szerint a Metro rendelkezésükre bocsátja az infrastruktúráját, kapcsolatrendszerét, egyszóval mögéjük áll. Tavaly nagy sikerrel zajlott az első Accelerator program, idén pedig 20 százalékkal emelkedett a jelentkezők száma. Nézzük, milyen ötlettel pályázott és nyert a tíz kiválasztott.
A londoni Cheerfy hotelek és éttermek számára fejlesztett ki egy alkalmazást, amely egy wifi hotspoton keresztül kapcsolja össze a vendégeket a szolgáltatókkal. Akár már érkezés előtt jelezheti a vendég egyéni igényeit, és persze az ott tartózkodás alatt is gyorsan, egyszerűen üzenhet a személyzetnek az alkalmazással (például: vegán ételt igényel majd, vagy milyen fekvésű szobát kér).
Az eStaffMatch Ottawából egy online közvetítőt szeretne felfuttatni, ahol a rendezvényszervezők a számukra megfelelő munkatársakat találhatják meg egy vendéglátó munkaerő kölcsönző platformon, akár hosszú távra, akár csak egy rendezvény erejéig. A program egyezteti az időpontokat, helyet, szakmai tudást, bérigényt a munkaadó és vállaló között, és ha közelítenek egymáshoz az igények, összeköti őket a további egyezkedéshez.
A berlini Hoard Spot nyilvánvalóan az Airbnb szolgáltatást egészíti ki ötletével: egy olyan hálózatot működtetnének kávézók, kisebb éttermek, kisboltok, egyszóval helyi kisvállalkozások bevonásával, amelyet használva a lakást kibérlők fel tudják venni és leadni a kulcsokat anélkül, hogy a lakás tulajdonosainak kellene állandóan készenlétben lenniük emiatt.
A Jagger Tel Avivból egy chatbottal érkezett, amely az éttermek menedzselését hivatott összefogni és megkönnyíteni. Az éttermekben használt mindenféle platformmal összeköthető (az árurendekéstől a marketingig), így hozva létre egy önálló adatprofilt, amely a legnagyobb pörgésben is segíti az étterem menedzserét az irányításban, priorizálva a teendőket, és észben – pontosabban a képernyőn – tartva őket.
A melbourne-i Pantree.co egy manapság népszerű gondolatot dolgozott ki: egy olyan online közösségi kereskedelmi teret, amelyben a termelők és manufaktúrák közvetlen összeköttetésbe tudnak kerülni azokkal az – egyre szaporodó számú – vendéglátóhelyekkel, akiknek fontos az eredeti, jó minőségű, ellenőrizhető forrásból származó alapanyag.
A Reputize Londonból hozza remek ötletét: ma már több, mint 100 online platformon értékelik az utazók a szálláshelyeket. Ezeket gyűjti össze a szoftverük, erősítve a helyek jó hírnevét. Másrészről pedig az olyan nagy oldalakon, mint a TripAdvisor vagy a Holidaycheck élénkíti az értékelési folyamatokat.
A kölni Resment egy digitális platform, ami hagyományosan a HR-es munkakört teszi egyszerűvé és fördülékennyé olyan kis- és középvállalkozások számára, akiknél nincs külön ember erre a feladatra. Segít a dolgozók munkabeosztásában, a munkaerőigény felmérésében, a szabadságolásban, valamint az elszámolásban.
A berlini Smunch ötlete nagyon trendi: a célja a munkahelyi étkezés egészségessé tétele. Különböző étkezési preferenciák (fogyókúrás, ételallergiák, vegán) alapján választanak ki éttermeket, amelyek kínálatát összefogva szállítják ki az egészséges ebédeket. Mindemellett arra is buzdítják a dolgozókat, hogy a munkahelyi ebéd a monitor előtti junk food-evés helyett legyen munkahelyi közösségi program és kikapcsolódás.
A Tsenso név nem egy japán, hanem stuttgarti csapatot takar. Az élelmiszeripari szállítmányozást szeretnék még szabályozottabbá és kiismerhetőbbé tenni. Az időhúzó és költséges méréseket és dokumentálásokat tudják automatizálni saját fejlesztésű szenzoraikkal. A szállítás során az élelmiszerek hőmérsékletét lekövető dokumentációk elkészítését egyszerűsítik egy olyan felhasználói interfésszel, amely csak a valóban szükséges adatokat tartalmazza. Az élelmiszerbiztonsági hivatalnak például automatikusan kiküldi a rendszer a havi jelentéseket.
A Venue10 Londonból egy online asztalfoglalási rendszer, amely nem csak a foglalásokat rögzíti, hanem a hozammenedzsmentben is segít a vendéglátóhelyek kapacitásának átláthatóságával. Az alkalmazás nem csak éttermeket, hoteleket, kávézókat és bárokat listáz, hanem otthoni szolgáltatásokat is: magánlakásokba is kiközvetíti a potenciális vendégeket.

Hirdetés
Tovább olvasok
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram