Hirdetés
Hirdetés

A fagylaltos egyszemélyes hadjárata az influenszerek ellen

SZERZŐ: DiningGuide
2019. július 8.
Sokaknak már pusztán az influenszer szó hallatán is feláll a szőr a hátán. A magyar nyelvbe le nem fordított formában került be ez a kifejezés, amely az emberek egy része számára egy áhított, csillogó világot jelent, többeknek viszont egy legkevésbé sem áhítottat, sok-sok pózolással, magamutogatással, kéretlen termékreklámokkal. Joe Nicchi, amerikai fagylaltos sztoriját szépen felkapta a média, minden bizonnyal azért, mert tömegek nyilvánosan ki nem mondott véleményének adott hangot, meglepő vehemenciával.
Hirdetés

Joe Nicchi ránézésre egy kissé vad tekintetű hippi. És hát a viselkedése alapján is ilyesmire enged következtetni. A hippi címkét persze csak bizonyos külső jegyekre értjük, hiszen a kócos, félhosszú haj vagy a fejkendő nem éppen egy Excel-mágus irodistát feltételez. Nicchi szakmája melletti szorgalma és elkötelezettsége viszont megkérdőjelezhetetlen.

Cége, a CVT Soft Serve fagylaltra szakosodott. Két büfékocsiból árulják a fagylaltot, valamint egy kisbusz dizájnt kapott fagylaltautomával vannak jelen a Los Angeles-i fagylaltpiacon. Az Egyesült Államokban óriási kultusz övezte food truck szcéna tagjai ők is, két büfékocsijuknak neve és úgyszólván személyiségük is van, ők Charlie és Frankie.

A Frankie nevű food truck (Kép forrása: www.cvtsoftserve.com)

Látható, hogy Joe Nicchi afféle nem nagypályás üzletember, gasztrobirodalomnak nyilván nem nevezhető e két (és fél) vendéglátóegység üzemeltetése. A fagylaltja ugyanakkor a hírek szerint isteni, ő pedig szorgalommal és alázattal űzi a szakmát, amit úgy hívunk, hogy vendéglátózás.

De minek köszönhetően is ismerte meg a Los Angeles-i büfékocsist a nagyvilág?

Ahogy kismillió érdekes jelenség a nagyvilágból, a Reddit (a Redditről bővebben) nevű site-on landolt Joe Nicchi kiírása is az influenszerek ellen, innen kapta fel az internet a sztorit. A közösségi oldalaikon követőiket "befolyásolók" köztudottan előszeretettel élnek az ingyen termékek és szolgáltatások adta örömökkel, cserébe pedig népszerűsítik azokat saját platformjaikon.

A Los Angelesben járó influenszerek márpedig a nyugati part egyik legjobbjának mondott fagylaltot is szívesen nyalták volna térítésmentesen. A rendkívül lágy és krémes állagú fagyit egy tejipari céggel közös fejlesztéssel közösen hozta létre a CVT Soft Serv, tehát egy saját élelmiszerinnováció áll a termékpaletta mögött. Az egyre nagyobb számban tevékenykedő influenszerek megkeresései is egyre sűrűbbé váltak az elmúlt évek során,  amivel idén nyárra olyannyira kiverték a biztosítékot a fagyisnál, hogy úgy döntött,

nemhogy ingyen fagyi nem jár nekik, hanem az influenszereknek dupla árat kell fizetniük.

Érvelése szerint felháborító, hogy egyesek 4 dollárt, azaz mintegy 1100 forintot sem akarnak kifizetni a termékéért. Márpedig ő ezekből a 4 dollárokból tartja fent a családját, és járatja iskolába a gyerekét. Alább látható az internet után már az egész médiában elhíresült Instagram-bejegyzése:

Joe Nocchitől egyébként nem állnak távol a karakán nyilatkozatok. Cége honlapján, miután az egész nyugati part legjobbjának nevezi a termékét, így folytatja: "Ez egy merész kijelentés. Kissé talán arrogáns is. De arrogáns akkor is, ha igaz?" Kijelenti továbbá azt is, hogy azért minimalizálják a fagylaltfeltéteket, mert büszkék a fagylaltjuk minőségére, és nem fogják gumimacik mögé rejteni azt. A fagylaltjukat sértenék meg vele.

A fagyis az Instagram-oldalán egyébként közzétett több megkeresést is az influenszerek részéről, amelyekre efféle válaszokat adott, mint alább is olvasható. Felhívja a figyelmet arra, hogy na majd biztosan ingyen akar dolgozni néhány sz.r közösségi média posztért, hát inkább nyaralna Észak-Koreában."

View this post on Instagram

The “thank you card” is a nice touch...

A post shared by CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) on

Ha a fagylaltos kommunkációja nem volna ilyen konfrontatív, sőt támadó, biztosan nem landol a nemzetközi sajtónyilvánosság előtt az eset. Így azonban ma már az egyre pimaszabb influenszerek – akik

szerinte ingyenélők és önjelölt véleményvezérek –

ellen szót emelők egyfajta harcosa lett, amit valószínűleg ő sem gondolt volna az eredeti poszt megjelentetésekor. Több újságíró a nagy "influenszer-lufi" kidurranását vizionálta az eset kapcsán. Egy skóciai napilap egyenesen világhősnek nevezte szalagcímében, amire Nicchi azt reagálta Instagram-oldalán, hogy a felesége azt kérdezte, sírjon vagy röhögjön ezen.

Az egyszer biztos, hogy jelenleg jelentősebb influenszer az Instagramon egyébként rendkívül aktív Los Angeles-i fagylaltos, mint amilyen a tőle ingyenfagyit kérők legtöbbje.

Olvassa el korábbi cikkünket is a témában!

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram