Joe Nicchi ránézésre egy kissé vad tekintetű hippi. És hát a viselkedése alapján is ilyesmire enged következtetni. A hippi címkét persze csak bizonyos külső jegyekre értjük, hiszen a kócos, félhosszú haj vagy a fejkendő nem éppen egy Excel-mágus irodistát feltételez. Nicchi szakmája melletti szorgalma és elkötelezettsége viszont megkérdőjelezhetetlen.
Cége, a CVT Soft Serve fagylaltra szakosodott. Két büfékocsiból árulják a fagylaltot, valamint egy kisbusz dizájnt kapott fagylaltautomával vannak jelen a Los Angeles-i fagylaltpiacon. Az Egyesült Államokban óriási kultusz övezte food truck szcéna tagjai ők is, két büfékocsijuknak neve és úgyszólván személyiségük is van, ők Charlie és Frankie.
Látható, hogy Joe Nicchi afféle nem nagypályás üzletember, gasztrobirodalomnak nyilván nem nevezhető e két (és fél) vendéglátóegység üzemeltetése. A fagylaltja ugyanakkor a hírek szerint isteni, ő pedig szorgalommal és alázattal űzi a szakmát, amit úgy hívunk, hogy vendéglátózás.
De minek köszönhetően is ismerte meg a Los Angeles-i büfékocsist a nagyvilág?
Ahogy kismillió érdekes jelenség a nagyvilágból, a Reddit (a Redditről bővebben) nevű site-on landolt Joe Nicchi kiírása is az influenszerek ellen, innen kapta fel az internet a sztorit. A közösségi oldalaikon követőiket "befolyásolók" köztudottan előszeretettel élnek az ingyen termékek és szolgáltatások adta örömökkel, cserébe pedig népszerűsítik azokat saját platformjaikon.
A Los Angelesben járó influenszerek márpedig a nyugati part egyik legjobbjának mondott fagylaltot is szívesen nyalták volna térítésmentesen. A rendkívül lágy és krémes állagú fagyit egy tejipari céggel közös fejlesztéssel közösen hozta létre a CVT Soft Serv, tehát egy saját élelmiszerinnováció áll a termékpaletta mögött. Az egyre nagyobb számban tevékenykedő influenszerek megkeresései is egyre sűrűbbé váltak az elmúlt évek során, amivel idén nyárra olyannyira kiverték a biztosítékot a fagyisnál, hogy úgy döntött,
nemhogy ingyen fagyi nem jár nekik, hanem az influenszereknek dupla árat kell fizetniük.
Érvelése szerint felháborító, hogy egyesek 4 dollárt, azaz mintegy 1100 forintot sem akarnak kifizetni a termékéért. Márpedig ő ezekből a 4 dollárokból tartja fent a családját, és járatja iskolába a gyerekét. Alább látható az internet után már az egész médiában elhíresült Instagram-bejegyzése:
Joe Nocchitől egyébként nem állnak távol a karakán nyilatkozatok. Cége honlapján, miután az egész nyugati part legjobbjának nevezi a termékét, így folytatja: "Ez egy merész kijelentés. Kissé talán arrogáns is. De arrogáns akkor is, ha igaz?" Kijelenti továbbá azt is, hogy azért minimalizálják a fagylaltfeltéteket, mert büszkék a fagylaltjuk minőségére, és nem fogják gumimacik mögé rejteni azt. A fagylaltjukat sértenék meg vele.
A fagyis az Instagram-oldalán egyébként közzétett több megkeresést is az influenszerek részéről, amelyekre efféle válaszokat adott, mint alább is olvasható. Felhívja a figyelmet arra, hogy na majd biztosan ingyen akar dolgozni néhány sz.r közösségi média posztért, hát inkább nyaralna Észak-Koreában."
Ha a fagylaltos kommunkációja nem volna ilyen konfrontatív, sőt támadó, biztosan nem landol a nemzetközi sajtónyilvánosság előtt az eset. Így azonban ma már az egyre pimaszabb influenszerek – akik
szerinte ingyenélők és önjelölt véleményvezérek –
ellen szót emelők egyfajta harcosa lett, amit valószínűleg ő sem gondolt volna az eredeti poszt megjelentetésekor. Több újságíró a nagy "influenszer-lufi" kidurranását vizionálta az eset kapcsán. Egy skóciai napilap egyenesen világhősnek nevezte szalagcímében, amire Nicchi azt reagálta Instagram-oldalán, hogy a felesége azt kérdezte, sírjon vagy röhögjön ezen.
Az egyszer biztos, hogy jelenleg jelentősebb influenszer az Instagramon egyébként rendkívül aktív Los Angeles-i fagylaltos, mint amilyen a tőle ingyenfagyit kérők legtöbbje.
Olvassa el korábbi cikkünket is a témában!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.