Hirdetés

A Czakó Kert vidékies bája és ár-érték aránya a számunkra már ismeretlen Budára kísér

SZERZŐ: DG Inspektor
2020. október 29.
Boldog lennék, ha ilyen biztonságos, jóízű konyhából még több lenne a városban, országban. A hangulatos Czakó Kert pár órányi lelassulásra hív, őszinte brasserie konyhával, süteményekkel, mini delikáttal és jó ár-érték aránnyal.
Hirdetés

2016 óta beszélhetünk a Czakó Kertről, mikor a Gerlóczy Café vezetői apránként megvásárolták a Tabán utolsó, autentikus bástyáját, a Czakó utcai egykori vincellérházat. Értő kezekbe adták, patinás részeit felújították, mégis modern térré formálták. Máig folyamatosan fejlesztgetik, az eredeti koncepción jócskán emeltek már: a kezdeti süteményes udvar helyett mára egy hétvégi termelői piacot is üzemeltető, folyamatos reggelit és ebédmenüt kínáló bisztróvá értek.

Piacz a Czakó Kertben Fotó: Czakó Kert

Ebédidőben érkeztem hozzájuk és bevallom, régen látogattam meg őket — egyszerűen csak kimaradtak, legutóbb magam is csak süteményeztem itt. Egy ideje Nagy Attila vezeti a konyhát (ahogy a pesti oldalon lévő Gerlóczy Caféban is), megmutatta már magát a Costes, a Lou Lou, a Bonne Chance vagy a nagyváradi Rivoli színeiben. Ez már önmagában is hívogató tény, de a delikátüzletüket is régóta szerettem volna megnézni.

Az őszi Tabán gyönyörű, a Czakó Kert pedig ugyan inkább a Tigris utca felől napos, de szabad hely híján elöl maradtam, a vidékies udvarban. Nem szomorkodtam, addig felfedeztem a budai oldalon szokatlan miliőjű udvart és az üzletet is.

Tavasszal mi is beszámoltunk róla, hogy Lóczki János és a France Gourmet Foods gyakorlatilag beköltözött a Czakóba és prémium húsok, felvágottak, francia sajtok kerültek a delikát polcára — ezek a termékek folyamatosan elérhetőek náluk. Mellettük Marmorstein pékáruk, kenyerek, a híres portugál szardíniák, magyar kistermelői gurmé holmik sorakoznak.

Egyedülálló a Czakó atmoszférája, jól megfér egymás mellett a régi és az új, a tabáni és a kicsit franciás is. Részletekig figyelnek mindenre, de ezt a Gerlóczyban is megszokhattam már. Stílusérzék van, hangulatteremtés is. Ebédidőben tetszett a légkör, de alkalom adtán este is felfedezem majd.

Tipikusan az a hely, amit szívesen ajánlanék tovább, több alkalomra: üzleti találkozóra, baráti összejövetelre, de még családi ebédekre is.

Rövid, lényegre törő étlappal mennek és hétköznap 1990 és 2490 forintért 2 illetve 3 fogásos ebédet adnak. Többen is kérték ezt az ajánlatot, de maradtam a fix á la carte mellett. Profin állítótták össze az étlapot, nincsenek hivalkodó, vagy oda nem illő fogások, vannak viszont könnyedebb és laktatóbb műfajú előételek és főételek is. A lecsóhoz valamiért nagyon ragaszkodnak, így október végén is többféle lecsót és vele körített ételt véltem felfedezni, de nem engedtem a nyomásnak.

A hortobágyi

Hortobágyi húsos palacsintát kértem előételként és egészen házias változatot kaptam. Kortárs tálalás, napízű paradicsomokkal, sűrű szafttal, harmonikus ízekkel. Egy kicsit több tejföl elfért volna a tányéron, ehhez a fogáshoz tényleg dukál a bőséges, krémes tejföl. Megtetszett az édesvízi pisztráng, mángoldos burgonyával és szerencsére jó választásnak bizonyult a hófehér húsú, nemesen egyszerűen készült sült hal. Kézzel bíbelődtem vele, de a hely jellegéből fakadóan ez nem okozott gondot. Fesztelen és emberközeli, nem sok közös van benne és a sokszor kényelmetlenebb attitűddel bíró I., II., XII. kerületi bisztrókban. Romantikusan azt gondoltam, ez itt olyan Tabános, egészen sajátos. Olyan, amilyen már nem sok van Budapesten.

Édesvízi pisztráng, mángoldos burgonyával

Büszkék a vasárnapi ebédekre, amik sokszor teltházasak, így a nap fénypontjaként számontartott rántott mangalicakarajt is megkóstoltam. Majonézes burgonyasalátával körítették, amihez frissítésnek marinált hagymát is adtak. Három kisebb szelet könnyen fogyasztható, szaftos karajt kaptam, de valamiért az egyik pankómorzsában, a másik vegyesen pankóban és sima panírban, a harmadik általános morzsában került a tányérra. Furcsálltam a különbözőséget... értelemszerűen a pankós volt a legropogósabb, ízlésemhez leginkább közel álló és sajnáltam, hogy a többi nem ropogott annyira. Tetszett a burgonyasaláta, laktató volt ez az adag is.

A két főétel: a pisztráng és a rántott mangalicakaraj

Bár sokféle francia süteményt találni a pultban, mégis az étlap desszertjét választottam: levendulás madártejet készítenek, szelid, selymes formában. Éppen annyira levendulásan, hogy a jelleg élményszerűvé teszi, nem túl parfümös az összhatás.

Levendulás madártej

A felszolgálás figyelmes, egy picit talán lassabb, mint amit egy bisztrótól megszoktunk — ez problémát jelenthet sietős ebédeknél. Viszont vallom, hogy a Czakó Kert és bisztrója lelassulásra sarkall. A házias ételek, a légkör azt súgja a vendég fülébe, hogy most ne siessen, kicsit kapcsoljon ki! A megbízható kedvencekre építő étlap, (borjúmáj pástétom, saláta, burger, tésztaételek közül is lehet választani) a feltűnés nélküli, de házias ízek, az elérhető árak abszolút meggyőztek. Ár-érték arányban tényleg kiemelkedő, pláne a város ezen részén.

Árak: A 3 legolcsóbb előétel-főétel-desszert 4270 forint, a három legdrágább előétel-főétel-desszert 7970 forintba kerül.

Czakó Kert

Cím: 1016 Budapest, Czakó utca 15.

Nyitvatartás: Hétfő-vasárnap: 08:00-22:30

A Czakó Kert weboldala

Tovább olvasok
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram