„A csapatunk erejében rejlik a siker titka” | Interjú Rédli Ádámmal és Schurina Anettel a Múzsa bár vezető bartendereivel 

SZERZŐ: Nagy Kamilla
2024. szeptember 27.
Az utóbbi évek során végzett kemény munka meghozta a gyümölcsét, hiszen a Four Seasons Hotel Gresham Palace Múzsa bárja számos nemzetközi és hazai elismerésre tett szert 2024-ben: felkerült a 50 Best Discoveries listájára, elnyerte a Dining Guide Év Étterme Gála – Az Év Koktélbárja díjat, valamint nemrég a Four Seasons márkán belül is az év legjobb bárjának választották. Rédli Ádám, a bár vezetője és Schurina Anett head bartender meséltek nekünk a csapatmunka fontosságáról, a menü kialakítása mögötti kreatív folyamatokról és a jövőbeli célkitűzéseikről is.
Hirdetés

Az elmúlt időszakban elismerés elismerést követett számotokra. A Dining Guide-tól elnyertétek “Az Év Koktélbárja” díjat, valamint ezt megelőzően felkerültetek a 50 Best Discovery listájára is. Minek köszönhető a siker?

Rédli Ádám: Mindenképp a csapatmunka eredménye. Itt nem csak a bár csapatáról beszélünk, hanem a kommunikációs csapatunktól kezdve, a szobafoglalással foglalkozó kollégákon át mindenkiről, aki támogatott minket. Amikor kitaláltuk a Múzsát egy manhattani koktélbár mintájára, nem gondoltuk volna azt, hogy ilyen gyorsan, ekkora népszerűségre teszünk szert. Maga a bár kialakítása is segített ebben: egy jól megtervezett, kényelmes, modern tér, ahol a vendégek és a személyzet is jól érzik magukat. A legfontosabb elem mégis az volt, hogy a csapat fantasztikusan alkalmazkodott, és együtt sikerült felvenni a tempót. A sikereket egy hosszabb időszak előzte meg, amikor a szívünket, a lelkünket és önmagunkat is beletettük ebbe, amíg végül elértünk oda, ahol lennünk kell. 

Hogyan élitek meg, hogy a Múzsa ilyen kiemelkedő szintre jutott?

Rédli Ádám: A 50 Best Discovery listára való felkerülés és Az Év Koktélbárja cím megszerzése valójában a jéghegy csúcsa volt. Az emberek gyakran nem látják, hogy ezek mögött a díjak mögött, négy évre visszanyúló, kemény munka áll. A Múzsa koncepcióját már a Covid előtt megálmodtuk, de a világjárvány miatt csúszott a nyitás. Ugyanakkor ez az időszak lehetőséget nyújtott arra is, hogy részletesen átgondoljuk, mit szeretnénk képviselni. Már az elejétől fogva egy high-end koktélbárt akartunk létrehozni, amely nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi színtéren is egyedülálló. Amikor végre megnyitottunk, a csapat annyira felkészült volt, hogy úgy éreztük, mintha ez a bár mindig is itt lett volna. Ez egy nagyon jó érzés, mert a nulláról kellett felépítenünk mindent, a poharak helyének meghatározásától kezdve a bár menü koncepciójáig. Visszanézve már hihetetlen, hogy honnan indultunk, és hová jutottunk.

Rédli Ádám: Nem távozhat úgy a vendég, hogy nem elégedett az élménnyel. Jó érzés megnyerni a díjakat, de ha nem tudsz élni a lehetőséggel, akkor inkább ne is próbálj meg nyerni.

Ezek a díjak motiválják a csapatot is arra, hogy nem lehet leereszteni, a legjobb szerviz élményt kell nyújtani, hiszen az emberek már azzal a prekoncepcióval érkeznek meg, hogy ez az Év Koktélbárja Magyarországon. Nem távozhat úgy a vendég, hogy nem elégedett az élménnyel. Jó érzés megnyerni a díjakat, de ha nem tudsz élni a lehetőséggel, akkor inkább ne is próbálj meg nyerni.

Egy jól összeszokott páros vagytok. Hogyan alakul köztetek a munkamegosztás? 

Schurina Anett: Nagyon sokat tanultam Ádámtól – ő a mentorom, minden szempontból. A közös munka szavak nélkül lett felosztva közöttünk, mert egyből felismertük azt, hogy kinek mi az erőssége. Szerintem ezért is jó ez a csapat, mert mindenkinek azt az oldalát hagyjuk kibontakozni, ami jobban illik hozzá. A menü kialakítása mindig egy közös alkotói folyamat eredménye. Az ötletelést általában a koncepcióval kezdem, én vagyok az, aki a kreatív oldalt felépíti, a történetmesélés szálát dolgozza ki. Ádám és a bár csapata pedig az italokkal kapcsolatos részletekért felelős. Az egész olyan, mint egy puzzle: mindenkinek megvan a maga kis darabkája, ötlete, amit hozzáad, és így áll össze a menü. Fontos szempont, hogy minden ital egy történetet meséljen el és legyen egy központi téma, amely köré épül az egész itallap. A storytelling segít abban, hogy az italok ne csak finomak legyenek, hanem mélyebb jelentést is hordozzanak magukban.  

Rédli Ádám: A fenntarthatóság is része ennek a folyamatnak. Odafigyelünk arra, hogy az alapanyagok használatakor törekedjünk erre a szempontra is, amely nem feltétlenül csak arra korlátozódik, hogy hányszor használunk fel egy citromot, hanem azt is jelenti, hogy mennyire dolgozunk fenntarthatóan például egy menü tervezéskor, vagy egy összetevő kitalálásakor. Az évente változó, koncepcióra épülő menüt azért szeretjük, mert fontos számunkra maga a történet - hiszen a Gresham-palotának, ahol dolgozunk is van egy története és ha ezek a falak beszélni tudnának, elég sok mindent mondanának nekünk. 

Schurina Anett: Az egész olyan, mint egy puzzle: mindenkinek megvan a maga kis darabkája, ötlete, amit hozzáad, és így áll össze a menü.

Schurina Anett: Hiszünk a koncepciós munkában, és eddig az élet igazolta azt, hogy ez egy jó irány, az emberek egyre jobban érdeklődnek iránta. Jelenleg a modern művészeti életből ragadtunk ki egy-egy olyan személyiséget, művészt, amelyeknek elmeséljük a történetét a koktélokon keresztül. A vendégekben szinte azonnal összeáll a kép, hogy például miért díszíti az adott koktélt egy lufikutya - akinek van előzetes ismerete róla, az rájöhet, hogy ezt a koktélt Jeff Koons inspirálta. Ezzel egyúttal bizalmat is építünk a vendég felé, hiszen úgy érzi, hogy értünk ahhoz, amit csinálunk. A szervízt is segíti és hosszú távon a megítélésünket is. Szezonális ajánlataink is vannak, részt veszünk magyarországi kezdeményezésekben, mint például a Budapest Cocktail Week, vagy rendszeresen elhívunk egy-egy vendég bartendert - ezáltal mindig próbálunk belecsempészni újdonságot a kínálatba. 

Herend Afternoon Tea a Múzsában

Érdemes megemlíteni a Herend Afternoon Tea-t is, amely egy különleges programpont a Múzsa bárban. Kinek és miért ajánlanátok, hogy részt vegyen rajta? 

Rédli Ádám: A Herend Afternoon Tea egy egyedülálló program, amelyet hétvégenként rendezünk meg. Élőzene kíséri, és egy valódi angol stílusú délutáni tea élményét kínáljuk. A különlegessége abban rejlik, hogy minden fogást gyönyörű Herendi porcelán készleten szolgálunk fel. A teához felszolgált ételek, mint a scone-ok, a szendvicsek és sütemények, mindig valamilyen új csavarral készülnek el, a szezonalitásnak megfelelően, így soha nem válik egyhangúvá. Érdemes 15 órára megérkezni, eltenni a telefont és csak átadni magunkat az élő zenének és a teázás élményének.

Schurina Anett: Ez egy olyan program, amit bárki élvezhet, akár egy randevú, akár egy családi esemény alkalmával. A vendégeink gyakran hozzák el a nagyszüleiket, van, hogy három generáció együtt élvezi a teázást. Sőt, volt már olyan is, hogy egy keresztelőt tartottunk itt. Ez egy szeánsz, ahol magasztos érzése van az embernek. Nagyon sokszor, látom a vendégeken azt, hogy amikor beülnek, kihúzzák magukat, átélik ezt a fajta emelkedettséget. 

Valentia koktél

Hogyan alakul a Múzsa nemzetközi jelenléte?

Rédli Ádám: Az, hogy nemzetközileg is figyelnek ránk, nagy részben annak köszönhető, hogy sok neves vendég bartender megfordult már nálunk. Olyan hírességek, mint Simone Caporale vagy Erik Lorincz, szívesen tartanak nálunk masterclassokat, ahol megosztják a szakmai tapasztalataikat. Ezek az események nemcsak nekünk, hanem a hazai bárszakma számára is rendkívül fontosak, hiszen így tanulhatunk a legjobbaktól. Az ilyen események hozzájárulnak ahhoz, hogy a hazai bárszakma is fejlődjön, és nemzetközi szinten is elismertebbé váljon.

Schurina Anett: Nem a presztízs és nem a díjak miatt végezzük a munkánkat, hogy aztán szám szerint sorakoztassuk fel őket, hanem az motivál bennünket, hogy csináljunk valami olyasmit, ami őszintén jó, egyedi és emiatt vegyenek észre minket. Az, hogy ezek a nevek eljönnek hozzánk, az nagyon jót tesz a magyar bárszakmának is. Viszont nemzetközi oldalról nekünk is, hiszen akik Erik Lorinczet követik vagy Simone Caporale-t, azt látják, hogy ha ő itt járt, akkor érdemes lenne meglátogatni a Múzsát is, amikor legközelebb esetleg Magyarországon járnak. Ezért ez egy kétirányú dolog. 

A hazai bárszakma hogyan reagál ezekre a programokra?

Rédli Ádám: Érezhető, hogy egyre nagyobb az összetartás a hazai bárszakmán belül. Sokan felismerik, hogy mit szeretnénk elérni, és partnerek ebben. Amikor elkezdtük a vendég bartendereket meghívni, nemcsak az volt a célunk, hogy jó koktélokat készítsünk, hanem hogy tegyünk valamit a szakmáért is. Szeretnénk, hogy a hazai bartenderek is tanuljanak, fejlődjenek, és ezáltal az egész iparág színvonala emelkedjen.

"A célunk az, hogy ne csak Magyarországon legyünk sikeresek, hanem nemzetközileg is elismertté váljunk."

Milyen érzés volt, amikor idén a Four Seasons brand a hotellánc legjobb bárjává választott titeket?

Rédli Ádám: Ez egy hatalmas elismerés volt számunkra. Amikor megkaptuk ezt a díjat, az egész csapaton eufória uralkodott el. Négy év kemény munka után kaptuk meg ezt az elismerést, és úgy éreztük, hogy most tényleg megérkeztünk oda, ahová mindig is szerettünk volna. Most már tényleg mindenki azt várja tőlünk, hogy mindig a legjobb színvonalat nyújtsuk. De úgy gondolom, hogy felkészültek vagyunk erre a kihívásra.

Milyen újdonságokal készültök az őszi-téli szezonra?

Rédli Ádám: Az ősz és a tél kiemelkedően fontos időszak számunkra. Bekapcsolódtunk például olyan itthoni kezdeményezésekbe, mint a Budapest Cocktail Week. Nemzetközi színtéren októberben Madridban lesz egy Four Seasons esemény, ahol bemutatjuk, hogy a szállodalánc hogyan kapcsolódik a bár világhoz. Novemberben pedig az Athéni Bar Show-n fogunk részt venni, amely a világ egyik legnagyobb bárszakmai rendezvénye. Itt nyolc ország Four Seasons bárja mutatkozik be, és mi is köztük leszünk, ami szintén nagy lehetőség. Ezen kívül folyamatosan készülünk élőzenei programokkal is, és decemberben egy különleges meglepetés várja majd a vendégeket, de erről még nem árulhatunk el részleteket.

Milyen célokat tűztetek ki a jövőre nézve?

Rédi Ádám: A célunk az, hogy ne csak Magyarországon legyünk sikeresek, hanem nemzetközileg is elismertté váljunk. Például egy ilyen cél a Tales of the Cocktail-ra való bekerülés, amely egy rangos amerikai verseny, és ahol eddig egyetlen magyar bár sem szerepelt. Szeretnénk ebben részt venni, és azt hiszem, hogy ez egy reális cél. Ahhoz, hogy a nemzetközi mezőnyben is megálljuk a helyünket, folyamatosan magas színvonalat kell nyújtanunk.

Tovább olvasok:

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram