Elsőre azt gondolnánk, hogy egyenlőségi jogok miatt exkuzálja magát a Kentucky Fried Chicken, de nem. A gyorsétteremláncoktól pontosan olyan közlendőket szoktunk meg, minthogy "egyszemélyes húskosár" vagy éppen ingyenes kiszállítás képezi az aktuális ajánlatukat. Két hasonló poszt között most a Kentucky Fried Chicken nem kevesebbet tudatott vásárlóival, minthogy visszavonják eddigi szlogenjüket.
Az ikonikus üzenet bár már 64 éve született, Magyarországon érthető okokból nem ennyi ideje él az emberek tudatában.
Ennek értelmében nincs is szó arról, hogy olyan szintű kijelentést kellene átalakítanunk a fejünkben, ami mélyen beleégett.
"Egy kis időre felejtsd el, amit 64 éve mondunk. Tudjuk, nehéz megállni, de most ne nyald meg mind a 10 ujjad a KFC csirke után... vagy alaposan moss kezet előtte!"
A marketingesek – és a reménybeli fogyasztók – szemében is jól hangozhatott a tíz ujjat megnyalós reklámszöveg, de a Covid-idején ez olyannyira más színezetet kapott, hogy a nagy múltú gyártó inkább visszalépett a szlogentől.
Egyrészről logikus, másrészről valahol idétlen a Kentucky Fried Chicken döntése. A kommunikációs stratégia nyilván arra vezet, hogy a műanyagtálcás gyorséttermek is élhető és fertőzésveszély-mentes alternatívát nyújtanak a járványhelyzetben. Az amerikai cég mégis mintha csak a Black Lives Matters bűvkörében beleesett volna abba a problémakörbe, hogy egy rég elhangzott mondat mentén legyen megítélhető a működésük.
Ezt se hagyja ki!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.