A kevesebb néha több, de nem a szendvicsek esetében
Az Egyesült Királyságban 2024-ben robbant be az új szendvics őrület, amelynek lényege, hogy a feltéteket maximalizálják – így emelve ezt az egyszerű street foodot igazi gourmet szintre. Londonban a Sandwich Sandwich előtt hatalmas sorok alakultak ki megpakolt, mondhatni már túlpakolt kreációknak köszönhetően. A trendet természetesen a social media is fűti: minél extrémebb, annál népszerűbb. New Yorkban például a Seven Brothers Gourmet delikát egy óriási savanyú uborkával helyettesítette a kenyeret a híres pickle sandwich-ben.
Minél átlátszóbb, annál trendibb
Úgy tűnik, hogy a bárkultúrát is utolérte a minimalizmus, hiszen nagyon felkapottá váltak azok a koktélok, amelyek teljesen színtelenek, mondhatni tiszták. A clarified cocktails, vagyis a szűrt koktélok minden felesleges zavarosságot nélkülöznek és olyan kifinomultságot képviselnek, amely a világ legjobb és legismertebb bárjaiban is hódít. New Yorkban és Londonban már évek óta népszerűek ezek az italok, azonban a tavalyi évben világhódító útra indultak és manapság már jószerével a világ bármely pontján megtalálhatóak. A trend tartósságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy a tengerentúli és brit boltok polcain már kaphatók készre kevert, palackozott változatok is.
Chips – a gourmet snackek kora
A chips már nem csupán egy zacskóból rágcsált sós snack – a legjobb éttermek kreatívan használják előételekhez vagy köretekhez. Londonban több hely is beépítette az étlapjára a snacket, amit alapvetően inkább a TV előtt szoktunk elfogyasztani. Az OMA például különböző mártogatósokkal kínálja a frissen sült burgonyachipset, ami azért mégiscsak más, mintha egy zacskóból halásznánk ki. Ez a trend tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet egy egyszerű alapanyagot és ételt magas szintű gasztronómiai élménnyé alakítani.
„Lepjen meg” – omakase minden mennyiségben
Úgy tűnik, hogy a vendégek egyre kevésbé szeretnének dönteni arról, hogy mit egyenek, inkább a séfre bízzák magukat. Az omakase eredetileg egy japán éttermi koncepció, amely szó szerint azt jelenti: „rád bízom”. Lényege, hogy a vendég nem választ az étlapról, hanem teljesen rábízza magát a séfre, aki a szezonális és friss alapanyagokból állít össze egy személyre szabott menüt. Az omakase különösen népszerű a sushi-t kínáló éttermekben, ahol a séf a legjobb minőségű halakat és tengeri herkentyűket válogatja össze, és a vendég előtt készíti el azokat. Nos a legújabb trendek alapján már pizzériákban, indiai és vegán éttermekben is felütötte a fejét ez a szokás. Eddig leginkább New York-ban volt a szokás tetten érhető, azonban úgy tűnik, hogy idén már globális szokássá fog válni.
Pisztácia, a regnáló sztár
Nehéz lenne elfelejteni 2024 megkerülhetetlen őrületét, ami a „dubai csoki” körül alakult ki. A pisztácia persze rég népszerű a csokibolondok, illetve a cukrászok körében, azonban idén új szintre fog lépni a trend, hiszen az édességek mellett a kávék és koktélok legnépszerűbb alapanyaga lesz, emellett tésztákon és salátákon is számíthatunk rá.
A limoncello reneszánsza
Bár Olaszországban mindig is népszerű volt, a limoncello nemzetközi megítélése sokáig ingadozott, ugyanis a túlzottan édes, gyenge minőségű változatok miatt sokan elfordultak tőle. Most azonban egy új kézműves limoncello-hullám indult el, amely friss, természetes ízekkel hódít. Kiváló példa erre, hogy a A londoni Dorchester Hotel limoncellós lemon drop martini-t kínál a koktélok rajongóinak.
Gourmet hot dogok: a gyorskaja luxus verziója
A hamburgerek után most a hot dogok esnek át nagy átalakuláson – az egyszerű gyorséttermi, sőt inkább utcai fogásból egyre inkább exkluzív étel válik. Jason Atherton Hot Dogs by Three Darlings étterme a londoni Harrods-ban olyan luxus hot dogokat kínál, mint például a Texican, amelyet guacamoléval, chipotle szósszal és tortilla chipsszel koronáznak meg. De olyan helyet is lehet már találni, ahol a feltétek között szarvasgombás majonéz, gruyère sajt és fügelekvár is szerepel.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.