Hirdetés

A Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet több cég fánkjait vetette alá labortesztnek. 11 üzlet fánkjaiban mutattak ki riasztó mennyiségű ásványi olajat, azaz kőolajszármazékot. Az Ikea azonnal reagált, és kivonta a forgalomból a vitatott termékeket.

Hirdetés

A labortesztek eredményei a német Öko-Test magazinban jelentek meg, melyre hivatkozva a szervezet olyan cégeket szólított fel problémás termékeik visszavonására, mint a Le Crobag, a McDonald’s és a Dunkin’ Donuts. Az ok: aggasztó mennyiségű kőolajszármazékot mutattak ki a fánkjaikban. Az emberi fogyasztásra alkalmatlan anyag rendszeres fogyasztása szervi megbetegedésekhez vezethet.
A Ikea rögtön eleget tett a felszólításnak, és kivonta a forgalomból a teszten megbukott pink fánkjait. A svéd bútoróriás azonban csak egyike volt a 11 problémás cégnek. A többi fánkos egy része egyáltalán nem reagált a Foodwatch megkeresésére, volt, aki arra hivatkozott, hogy a beszállítóikat fogják számonkérni, mások arra, hogy elrendelik a szennyeződés forrásának felkutatását.
“A riasztó mértékű ásványiolaj-tartalom kimutatása után teljes kereskedelmi stopot kellene elrendelnie az érintett cégeknek” – jelezte a Foodwatch berlini csoportja. A fogyasztóvédelmi szervezet ezért a német kormányt és az EU-t is felszólította az ásványi oldajok biztonságos határértékének megszabására.
UPDATE! Kiegészítésként közöljük az IKEA Magyarország közleményét:

Nem kapható Magyarországon az IKEA rózsaszín fánkja
 
Azonnali hatállyal visszavonta az IKEA rózsaszín fánkjának értékesítését Németországban, miután a Foodwatch elnevezésű fogyasztóvédelmi szervezet egy hete publikálta laboratóriumi elemzéseinek eredményeit a termék kapcsán. A vizsgálat rámutatott, hogy az ásványi olajok koncentrációja jelentősen megnövekedett ennél a fánktípusnál, így az IKEA azonnali hatállyal visszavonta a fánk értékesítését. Az IKEA rózsaszín fánkja nem kapható Magyarországon, magyar vásárlók nem érintettek a termékvisszahívás kapcsán.
 
Az IKEA számára kiemelt fontosságú a biztonság, így a termékek kapcsán felmerült panaszok és azok kivizsgálását követően a lakberendezési vállalat minden esetben termékvisszahívással válaszol a kifogásolt termék kapcsán.

FACEBOOK TWITTER GOOGLE PLUS