Hirdetés

Hírek a csokivilágból.

Hirdetés

Először is, kedden látott napvilágot a hír, miszerint a svájci Nestlé csoport eladta a teljes Egyesült Államok-beli édességüzletágát az olasz Ferrerónak. A nem kevesebb, mint 2,8 milliárd dolláros üzletkötésről Mark Schneider, a Nestlé marketingigazgatója elmondta, hogy a “nagy biznisz” egy kis lépést jelentett az egészséges termékek felé vezető úton.
A többek között a Kinder csokik, a Nutella és a Tic-Tac gyártásáért felelős Ferrero tavaly a világ negyedik legnagyobb csokoládégyártójának számított, az amerikai Nestlé felvásárlásával pedig a harmadik helyre lépett elő. Érdekesség a Ferrero kapcsán, hogy a cégóriás független családi vállalkozásként működik mind a mai napig.

Miközben a Nestlé látványos lépéseket tesz a vitamin- és táplálékkiegészítők piacán, korai lenne a svájci cégre ebben a kontextusban gondolnunk. Friss hír, hogy ők dobják piacra először a tavaly beharangozott pink csokit. Elsőként Japánban és Dél-Koreában lesz kapható a Kit Kat rózsaszín kiadása, a Kit Kat Chocolatory Sublime Ruby. Érdemes tudni mindehhez, hogy Japánban óriási kultusza van a Kit Katnek, mintegy 350-féle ízesítésben (!) van forgalomban.

A Ruby kakaóbabból tavaly kifejlesztett rózsaszín csokoládét a zürichi Barry Callebaut cégnek köszönhetjük, akik fél évre szóló exkluzív szerződést kötöttek a Nestlével: 6 hónapon át csak a csokimulticég forgalmazhatja a rózsaszín csokoládét, mielőtt a Barry Callebaut másoknak is értékesítené. Kis érdekesség a történetben, hogy a világ negyedik természetes csokoládészínének számító rózsaszín csokoládé előtt legutoljára az 1930-as években szabadalmaztattak új színt, a fehér csokoládét, amit éppen a Nestlé gyár kutatóinak köszönhetett a világ.

A Ruby-csokoládé a hírek szerint bogyós gyümölcsös ízjegyekkel bír, és még ebben az évben megérkezik Magyarországra is. A rózsaszín Kit Kat-kiadást pedig Valentin-napon dobják piacra az említett ázsiai országokban.

FACEBOOK TWITTER GOOGLE PLUS