Hirdetés

Nem sokkal ezelőttig a japán matchával csak teaceremóniákon lehetett találkozni. Élvezetéhez hozzá tartozott az a hosszas szertartásosság, amivel elkészítették a teát, és ami egyébként a növény egész útját végigkíséri, hiszen már az előállítása és a termesztése is különleges. Évi egyszer történik az aratás, és még ma is csak 20 japán cég képes nagyobb mennyiségben matchát előállítani.

Hirdetés

Ennek ellenére – és a megszámláláhatatlan pozitív tulajdonsága miatt az élet meghosszabításától kezdve a stresszcsökkentő, öregedésgátló, immunrendszer-erősítő hatásán keresztül – a matcha mára olyan divatos lett, hogy ceremóniáról, sőt szinte már teáról sem beszélhetünk. Hol fér bele az ilyenfajta rituálé a mai ember életébe?

Charisse Kenion / Unsplash

A sok pozitív hatás persze kell nekünk…

ezért aztán olyan termékek jelentek meg, amelyekben a tea gyakorlatilag csak a nevet és a zöld színt adja. Van már matchából készült sör, testradír, muffin, arcmaszk, jeges tea, croissant, csokiszelet és hasonlók.

Matcha mille-feuille

Mindez nyilván hozzájárul egy nagyon pozitív hatású növény népszerűsítéséhez, de talán pont a lényeg vész el belőle…

FACEBOOK TWITTER GOOGLE PLUS